Thursday, August 18, 2011

N3 orang tengah tak de idea...

(n3 menagada-ngada, saja nak bagi tau kat ko yang aku masih sihat walafiat)

Membaca wall kawan FB tu kadang menginspirasikan. Stalker??? He he he….Each of us memang stalker pun kan, kita ambil peduli hal kawan-kawan, kenalan, rakan sepejabat, kita juga suka mengikuti apa-apa perkara yang menarik secara diam-diam dan kita mengandaikan yang ntah apa-apa tah tanpa bertanyakan tuan badan apakah benar atau tidak andaian kita itu. Kita menyekodeng, kita pun diskodeng, so wats a big deal? Kalu tak mau diskodeng, jangan create controversy, stay low profile.

Ok berbalik pasal wall kawan yang mengispirasikan ini. Sorang tu menulis tentang anjing, sorang lagi pula pasal memendam rasa dalam diam.

Tentang Anjing, kenapa obsess sangat dengan anjing tu, kita pun tak tau. Saya pernah berPM dengan kawan ni, kira dia cakap tu macam dia ni ada “ilmu”lah. Jadi bila orang macam ni heboh pasal anjing, sampai nak kidnap anak anjing, kita memang rasa semacam. Tergerak emosi kita nak mengomen, tapi tak mohlah kite ni nak cari gaduh, nak tumpang glemer kawan yang ber”ilmu” ni tadi. Nanti ada plak orang cakap hai dengna exschool dia nak berkonfrantasi.

Kita cuma fikir, kalu orang mcm ex kita tu mau train anak anjing dia mungkin lupa, mungkin juga overconfident dia ingat anjing tu bodoh, bule suka sama dia, boleh dia train anjing tu ikut suka hati dia. Anjing, any animals pun they all very sensitive punya creature and they know by instinct if you really love them or you simply using them.

And I wish kawan tadi mati kena gigit anjing, or in this case not real anjing but the implied anjinglah. Kita pun tak moh ambik pusing sapa yang dia ketegorikan sebagai anjing, walau dia pernah confess kat kita puak mana yang dia benci bebeno, tahap gaban yang dia dapat dapat pahala kalu dimaki-hamun dan dicaci-cerca. Seriusly. I hate those menanggap placur, peliwat, penghibur itu memperalatkan mereka yang pernah dia panggil AL JUBURI, PELACUR dengan tujuan untuk menumbangkan mereka yang dia anggap SETERU/ANJING.

SECONDLY, pasal cinta dalam sunyi,

Baik cakap,
Takut kena rejection?

This is my personal note…
Rejection memang menyakitkan/memalukan. Tapi lebih baik ditolak dan dimalukan dari tidak pernah mencuba langsung. At least buat kata my statistic lecture pun your conscience is clear. Itu pun kalu kita ni jenis yang meletakkan nilai clear conscience melebihi kemungkinan negative dari tindakan kita berterus-terang tersebut.

Habis kuat pun kena maki-kena-ejek. Tak de matinya. Dan dengan itu kita pun tau orang macam itu tak pekdahnya kita nak sayang kita nak berkongsi rasa, bla.. bla bla..dan ada banyak kes apa, mula-mula kena maki-hamun, lepas tu…tup—tup—tup eh….yang dulu dimaki bage nak rak, siap ludah ptuii tulah yang ditatang dipuja bage nak rak hari ini. The power of persistent??? Kena bomoh??? Well who cares kan…ko ingat bomoh jah ada power tukar benci jadi sayang?

FIKIR-FIKIRkanlah


No comments: