Monday, August 15, 2011

Diari Sesat aka losing my religion 2

(i'm losing my religious routine "mengumpat pengamal tabaruj" by religious believe in An Nur verse 30 & 31)

I believe most of us (tak kira lelaki atau perempuan) think pakaian wanita punca keruntuhan akhlak dan moral manusia (tak kira tua atau muda) pada hari ini. Seorang yang ketua usrah kami kelaskan sebagai social atau saya letak sini sebagai sosialistalah eh pula pernah bertikam lidah dengan pandangan di atas, katanya perempuan jalan telanjang, jalan depan tok imam tak akan jadi apa-apa.

Nampak sangatkan si socialista ini tak pernah intim dengan lelaki. Ha ha ha…I believe kalu u all berkelompok dengan geng-geng sister in islam macam Zainah Anwar (bukan Zarinah ya tapi Zainah, nama memang dekat2 sebab mereka adik bradik pun) mesti kamu akan cakap macam itu. It seems like nobody want or maybe fear Zainah Anwar. If she jalan telanjang tak akan ada orang nak usik. Insult hah.

Ya kah, but I always believe lelaki di Malaysia ini penyantun, penyabar dan berakhlak mulia, itu fasal Zainah dan rakan-rakan tak pernah kena “usik”. I believe tentu ada lelaki yang pernah berfikir nakalkan Zarinah & d gang. Cuma tak berani sunting, takut kena Queen Control, kena jadi Khadam. Itulah salahnya kamu, belum cuba sudah label.

Oklah kita tinggalkan dulu pasal Zainah ini. Tuhan sarankan kita menutup aurat, Tuhan sarankan kita juga merendahkan pandangan tak kira lelaki atau wanita. Nabi kata akhir Zaman wanita akan kurang mengambil perhatian tentang tuntutan ini. Adakah nabi suruh kamu mencaci-cerca, perempuan-perempuan sebegini? Adakah halal bagi kamu ratah daging mereka waima dengan alasan terapi minda?

Saya fikir begini, jika saya makan mereka i.e mengumpat, memaki, marah-marah, mereka, adakah things will get better? So the best thing is tundukkan aje pandangan kamu jika mau slamat. I believe memang quite brutallahkan kalu kamu keluar statement, wanita & cara mereka menghias diri di akhir zaman ini punca kerosakan akhlak pada hari ini.

Sebrutalnya statement Gejala social terbaharu ialah Andartu. Bagaimana sedihnya hati membaca statement Andartu itu, begitulah agaknya sedihnya hati mereka yang suka pakai tak ikut garis panduan syarak, membaca statement tak tutup aurad walau statement itu memang benar. Tapi buat seperti ingatan ustazah Norish Karman dalam drama Tasbih Cinta pun…. Kalu kita strictly follow surah An Nur ayat 30, 31, memang utopia Zainah Anwar yang perempuan Jalan Telanjang pun tak akan kena usik itu bule jadi tidak utopia lagi.

Kenapa tak amal aje surah AnNur itu. La ni bukan ada Nabi lagi pun yang punya kuasa Magis, Mukjizat yang cakapnya orang dengar.

No comments: