Wednesday, August 10, 2011

Luahan Hati

Adakah GEDIK musuh saya, atau saya memusuhi, memerangi manusia GEDIK??? Actually I tak pena benci budak gedik pun. Saya tak pandang GEDIK itu sebagai negetif, walau kekandang tu memang telatah si gedik ini melemaskan lagi mencemaskan. Saya anggap gedik itu satu kepelbagaian sifat dan personality.

Beberapa hari yang sudah, usai bertadarus bersama geng Non-Gedik aka miss independent, kami pun baring2 dulu, dan tengah baring-baring tu, masuklah si gedik yang heboh kununnya ingin saya debik sampai mati sebab kata saya gila bersama rakan karibnya. Biasalah si gedik dan saya memang tak de masalah bahkan bila berhadapan dia memang sangat menghormati saya seumpama saya ini Budha gemuk yang turun dari Tokong Penang sana.

Tak tahulah saya hormatnya dia terhadap saya sebab takut kena debik, atau sememangnya dia menghormati orang yang selayaknya dia hormat. Sayakan perkerja senior yang tinggi ilmu dan wara’ pula tu, yang cakap saya ini tak usahlah ko bangkang, waima Tuan PPD sendiri pun tak brani nak bangkang sebab kalu bangkang siap ko, audit masuk, jawablah ko soalan audit yang berjela-jela itu.

Ok berbalik pasal gedik tadi, biasalah sigedik tu, kami pun berborak-boraklah pasal produk kecantikan, produk awet-awet muda. Juga sikit pasal lelaki. Bukan saya kata saya tak perlukan lelaki, tapi orang kata sudah cukup-cukuplah tu, saya tak mau cakap-cakap tentang lelaki membuahkan motivasi kepada si gedik untuk men”gubat”kan saya dengan “ustadz-ustadz” yang gian nak menyelesaikan gejala sosial yang mereka label sebagai "gejala andartu" dengan “senjata sulit” mereka.

You see, ada kamu dengar cerita orang kena belasah dalam surau minggu ini? Tak de kan. So, sapalah yang bikin cerita bohong yang saya ini kaki pukul?

Ok ini last entri saya tulis pasal rasa jengkel saya terhadap gedik yang mengada-ngada lagi suka, gemar mengada-adakan cerita. Saya sememangnya seorang yang sangat penyabar dengan kepelbagaian kerenah rakan-rakan, cuma terkadang tu sakit hati dengan kamu sebab slalunya saya yang akan kena “debik” dengan “orang-orang besar” teman kamu bergedik dan bertepuk tampar. Seperkara lagi, kalu benar kamu takut, resah gelisah dengan kehadiran saya, jangan memalukan diri kamu sendiri dengan mereka-cipta cerita yang tujuannya menyikirkan saya melalui jalan medical board. Usaha sedimikian telah dibuat oleh generasi gedik sebelum kamu dan inya tak berjaya. Sebaliknya doakanlah saya agar cepat-cepat naik pangkat dan di hantar ke tempat yang jauh dari kamu. Moga-moga kali ini kamu berjaya. Saya pun memang sangat berharap yang ianya berjaya.

Oh ya pada geng Brutel, Anti-gedik, kalu kamu lihat saya mesra dengan geng gedik, itu bukan berarti saya talam dua muka, kita ni sepatutnya GENG semua sebagai satu team yang bersatu dalam kepelbagaian.

No comments: