Monday, August 15, 2011

Diari Sesat aka losing my religion

(I'm loosing my religious belief that kita mesti kawan dengan yang menyerupai kita aje)

Bila kita terdesak, kita tak brapa kira sangat sapa housemate kita. The truth is saya ini semberong, ala dgn sesapa pun bule gue, janji orang tu tak obsess. Masa tu saya kerja di Jalan Duta. Tinggal kat area dekat-dekat situ juga. Segambut.

Itula masa saya rapat dengan kalu kamus kami budak usrah PPP/ITM kira, ketua usarah saya, xKISAS akan borang housemate saya ni gedik was sosial. My cousin pun budak KISAS so u knowl KISASIAN, KIASUSIAN is more or less the same. Idealistik??? He he gituh-gitulah gamaknya.

Housemate, pangkat kakak ini pemurah, peramah, cuma a bit kureng dalam bab kemas-mengemas, who cares, she very pandai bergaya dan seksi. Nikah nanti oghang ghumah dia hire maid, so maid dialah punya kije lap-lap, sapu-sapu, mop-mop kan. Yang hang sokmo takut maid kebas/goda laki hang…hang kenalah rajin noh kemas rumah macam lipas kudungkannn…

Dari Segambutlah sebenarnya bermula eposid saya dan si gedik. Don’t say gediklah let say pempuan kaki melawa. Tapi saya idaklah follow suit pun. Till now I still the very the same. Fesyen I since I kat skolah lagi sama aje sebab figura iconic saya ialah Zeti Akhtar dan Zainah Anwar, so fesyen saya, ikut fesyen dua wanita yang saya kagumi itulahkan.

Come balik Melaka I terpesona dengan groupie2 senamrobik dan cikgu sukan baik kat PPD ni, mau pun kat Jabatan sana. Well KISASIAN Lady biasalah they all sure they all dah borong Mardhiah ni dah sesat, disesatkan oleh kawan-kawan lagha dia.

My KISAS best buddy, is my cousin. We’ve been friend since dalam buian I suppose he he he… We are so genius u know that dalam buai pun dah pandai berborak. Kidding. Me & my best friend lead our separate way. Dia dah kawen so topic perbualan sudah tidak selari. Politic view wise, well me in finance & accounting, I don’t see apa yang tak kenanya dengan sistem so far I feel sistem yang ada is the best. Kalu bocor itu human factor not system defect. Error masa recruite, or pilih recruite? Semua yg terpilih itu biasa semua baik-baik rasanya lepas-lepas tu baru pandai buat hal.

Ntahlah kalu ko rasa kita civil servant ini kaki ngulau, maka gaji bute… tu department lain kut. Yang saya nampak depan mata saya, kalu kengkawan, pegawai saya tak buek kije, haram anak-anak Malaysia ini semua akan 100% bute huruf.

Pendek kata, we become different, topic cerita dia tak menarik saya, topic cerita saya plak memenyampahkan dia to the max. Dia become more wara’, I become more social by her standardlah, until one day she texting, telling me to bertaubat.

I respect her advise, I can only say astagfirullah, but to stop “dating” with the betina kaki mengelinjang kat padang 3x seminggu, susah kut.

No comments: