Thursday, August 4, 2011

BITCHING OUR WAY UP TO THE TOP

Dulu masa zaman saya sekolah, kalu kat sijil SPM you tanda x, lepas tu you jadi diva kat layar perak, lepas tu dalam satu babak you separuh bogel, walau kita nampak blakang u aje, pastu you most of the time dalam movie tu u pakai baju tidur yang well quite reveling to us pada zaman tulah dulu, lepas tu you end-up jadi bini no-2 orang besar Negara, well who can blame emotionally sarcastic, acid tongue. L lady like me describe you as a persona who are bitching your way to the top?

I know, I know this is Ramadhan, and it is dosa to call people names of melazer yang ntah apa-apa tahkan. Hari ini pun suami dia dah berjaya didik dia dan skrang ni she doing great, so apa pasal plak ada orang tak puas hatikan.

Call this entry as muhasabah dirilah. Orang kata kuman sbarang laut nampak, gajah depan mata tak prasan…as a women, dalam kita sedar tak sedar mungkin kita pun 2x5 ajek…secara luar sedar, tak sengaja mana taukan kita terekspoit apa-apa yang sensual, apa-apalahkan crri-ciri kewanitaan yang ada pada kita to get our “bala tentera” out there to get going….

Atau dengan air mata kita ka, dengan cerita sedih kita ka, tak semistinya dengan aksi gedik aje ehh… kita telah membikin orang lain panas hati dan membelasah entah sapa-sapa tah yang dirasa patut kena belasah dengan apa cara skali pun atas kununlah nak orang kata jaga maruah kita kunun. After that kluar modal itu ni tak kira wang ringgit, pangkat, kedudukan to pave your way up to the well wat hah..to to to… like “welcome to the world of orang2 kehormat lagi elitis lagi prestigious”

Wat I mean is, if don’t get enuf education, IQ you tidak cukup tinggi untuk duduk di satu tempat tinggi, atau you memang educated dan berIQ tinggi tapi kerja cincai2, you tak boleh halang orang lain mengata yang you BITCHING YOUR WAY TO the top. Besides, cikgu saya masa kat skola agama Kerajaan Negeri Johor kata, kalu awak bikin benda yang buat orang teruja nak mengata,awak pun dapat sahamnya juga…

So GIRL, wat I mean is melahkan as this pagekan is for me to talk to myself, “be low-profile la hoh, don’t create so much havoc”. Tingkatkan prestasi, kurangkan kontroversi.

p.s. itu pasal university itu bukan tempat nak cari networking, tapi tempat orang cari as many As as possible. Jangan kasi pensyarah kita “pengsan” dengan keghairahan kita nak bina network sampai mengabaikan pelajaran ok.

No comments: