Tuesday, March 5, 2024

REALITINYA?

Semalam aku nak kata terkejut idaklah terkejut mana, pun, tapi quite terkejutlah bila lalu kat FYP aku pasal YDPA pulak. Katanya YDPA telah cemarkan Istana Negara dengan berpesta arak mahal dan pempuan cantik di saaaana. Katanya yang supply bekalan arak dan gegadis ni Si Razak Baginda.

Gitulah dia. Teruk sangatlah dah Malaysia ni, kan. Dapat PM bodoh, raja pulak gatal. Hah bakal lingkuplah negara, tak lama lagi. Itu naratif yang sedang dimainkan di media buat masa ini. Tapi aku mana ada risau sangat, pun. kalau dan main lagu ni hari-hari, YDPA cukup 5 tahun balik Johor. Ganti besok si Nazrin tu. Raja yang ini imejnya bersih. Imej Intelek. Pasal PM bodoh, nanti pandai-pandailah rakyat jatuhkan dia. Buat kata satu cerita dalam felem industan tu pun ALL is WELL, kan?

Tapi aku rasa yang patut kamurang semua risaukan kesihatan kamurang, baik mental dan fizikal. Benda cerita pasal PM bodoh, YDPA playboy ghanyut tu, semua itu ada distraction. Gangguan. Iya aku cakap gangguan. Gangguan kita fokuskan pada kesihatan dan kesejahteraan diri. Dah masuk 50'an ni yang penting ialah kesihatan kita. Cerita orang lain tu tak payahlah gigih nak amik tau,kan?

Aku tak de benda nak cakaplah, cuma aku bila tengok cerita-cerita negetip tentang pemimpin tertinggi negara lalu lalang ni aku kadang tu, sedih jugalah kita ni. Punyalah ramai orang Malaysia, ni yang pandai, boleh kita ni dapat pemimpin yang buruk. Apalah dosa kita, kan? Kita ni Islam, sebaik umat. Patut dapat pemimpin yang best-best, kan? Tapi tu gini dapatnya.

Tapi fikir balik, apa ada kisah, kalau buruk nanti ada gantinya, kan? Cumanya jangan besok yang mengganti tu lagi teruk dari yang hari ini. he he he---


tapi sepekara je---

susah gak aku nak percaya cerita pasal Razak Baginda bekal daging mentah ke Istana ni. Rasa macam tak logik je. Tak logik, sebab aku rasa selama ni cerita-cerita pasal pembesar kita gitu gini, tu ntah betul-ntah tidaklah tu. Tak logiklah bini dia cantik gile, dahlah cantik, bijak pulak tu. Tu satu hal. YDPA tu Islam, kalau dia nak buat durjana pun aku rasa dia masih waras. Takkan dia buat benda mengarut tu dalam Istana. Kalau kat kelab ke kat mana ke logiklah jugak. Ini Istana Negara. Kau biar betik, kan? Kalau betul macam aku kata 5 tahun lagi dia balik Johor. Kalau tak betul. Gila bapaklah sapa yang buat konten lagu tu. 

 

No comments: