Wednesday, February 24, 2021

Yang di Bayang-bayangkan

 Semalam saya dah cerita pasal pemerhatian saya terhadap budak yang perasan otak/keturunan dia bagus sangat sampai obsess Freemason nak ceroboh rosakkan otak/keturunan dia, kan. Hari ni saya nak cerita pasal sapa yang dikata-kata kunun ajen Freemasonlah. Ni cerita budak Alah. Budak B dia meroyan gitu-gitu jer---memula lepas sekolah tu tak nak kije Bank/komersial,lah (makan gaji), tak nak kije gomenla, nak kije sekolah Madrasah/pondok je. Bila dah beranak-pinak, gomen dah ambil alih semua sekolah pondok dan Madrasah, dan jadikan dia pegawai, dia la ni dah lebih gomen dari gomen dah. Lagi pun la ni tok-tok lebai semua kan dah ada jadi Menteri bagai, so Malaysia dah Islamik, apa lagi dia nak sibuk-sibuk rasa orang nak ambil alih otak, diakan?

Ok berbalik pasal budak A. Dia ni memang pelik. Dia penulis. So adalah penulis lain yang dia tak le kata agen Freemason, tapi penulis with black hidden agenda. Agenda Pelagi. Ada lagi sorang yang dia kata jahat, bukan penulis, tapi agamawan yang banyak menulis. Yang itu dia kata Wahabi. Wahabi dan penulis pelangi ni jahat. Jahat macam mana saya tak nak tau. Apa dua orang ni boleh buat kat saya, pun? Saya fikir-fikir, saya tak kenal pun dua individu yang diroyan-royankan oleh si A. Dah kalau derang tu jahat dan sangat power, saya pulak tak ada kaitan dengan mereka, buat apalah saya terhegeh-hegeh, tergedik-gedik nak cakap dekat derang "aku benci kau sebab kau Pelangi, kau Wahabi" Tak ke dah serupa orang gila tu?

Satu Wahabi, satu Pelangi. Apa ancaman si Pelangi dan Wahabi ni pada saya? Saya rasa tak ada ancaman langsung. Mereka sangat jauh dari saya. Yang dekatnya si A ni. Lemas pulak saya bila dihasut-hasut agar membenci Pelangi Wahabi. Haku kenal pun idak mereka tu. Apa pasal tak de benci nak create benci pula? Kalau benci itu perlu, keliling haku ni pun banyak individu menjengkelkan untuk aku benci, kan? Nak sendatkan dada membenci orang yang keliling pun saya tak kuasa, apatah lagi orang yang kita langsung tak kenal.

Tapi tu saya skodeng-skodeng Pelangi Wahabi ni dengan membaca tulisan-tulisan mereka. Saya rasa oklah. Ada sikit-sikit saya tak setuju tapi bila baca-baca-baca tak de satu pun tulisan mereka yang bikin saya rasa meluat atau benci. So, masalah pulak jadinya kalau tak benci nak paksa benci, kan. Pendek cerita, si A declare saya musuh dia.

Lepas tu saya follow-follow jugalah orang dua ni. Satu tu rajin pergi gym, badan ketul-ketul six pack, lagi sorang rajin kayuh basikal. Kau bayangkanlah gaya hidup mereka,kan. Kau hadoooo---kalau haku memang tak delah. So saya fikir balik. Kalau macam gitulah gaya hidup mereka, kalau betul mereka nak hancurkan orang macam kita-kita ni memang boleh hancur macam itu ajelah kita-kita ni. Belum masuk gelanggang dah kalah.

Musuh kita begitu-begini, kita pula apa buat? Beggosip, tengok drama TV, makan-tidur-makan-tidur, besok ulang-ulang benda sama. Acaner tu nak berjaya. Tak payah Freemason cucuk vaksin nono cip covid-19 pun secara  tak sedar kita memang sudah hancur.

Patutlahkan kalau orang kata, kalau nak tengok Islam jangan tengok pada umat Islam tapi tengok kepada umat-umat bukan Islam yang berjaya macam umat Jepun, Jerman, Waima Israel tu sendiri itulah yang patut kita tengok.

Ok done bebel hari ni, besok sambung.---


No comments: