Wednesday, February 17, 2021

Potong Perut 2???

 Mak aii cerita potong perut ni memangla sensasi. Lepas Menteri selebriti potong perut, dia berucap wakil Malaysia ke mana tah, malas nak periksa. La kau dia punya ucapan serupa hawau kauuuu! Kengkawan geng demo Dataran Merdeka, semua kutuk yang ucapan itu teramatlah FAKEEEEnya. Tak jiwa, tak de rasa. Ada yang kata serupa budak sekolah pertama kali masuk pidato.

Bukan kengkawan demo jak pick-up isu ni, selebriti tanah air yang dulu merupakan Cikgu Bahasa Inggeris pun menegur sama. Bila exCikgu ni menegur, benda jadi sangat sensasi. Ramai betul tersinggung dek teguran Cikgu ni. Aku bet yang tersinggung ni derang pun ada buat salah yang sama seperti Menteri Selebriti dah buat. Aku berani cakap macam tu sebab ada satu komen dalam ucapan Menteri, "Menteri cakap English bunyi Jawa" Yang meroyan ni pun budak Jawa. Aku taulah dia Jawa sebab satu sekolah dulu. Bila budak ni meroyan, kawan-kawan Jawa dia pun meroyan sama to the point, serang peribadi Cikgu BI turn celebrity. 

Aku memang dari sekolah dulu memang hangin je dengan budak-budak Jawa ni, macam dia bagus sangat. Megah sangat dia tu Jawa. Menyampah. Maka aku teringatla kenangan lama kat sekolah dulu. Kami masuk mula tingkatan 4. Most of us dari All Boys or All Girls School. Kawan-kawan aku memang bestla---tapi budak lama yang menginap dari tingkatan satu ni, peragai ada macam suweh sikit. Itula jenis kalau kau dah salah, tak reti nak kata "eh betul juga eea pandangan kau" ----tak denya. Kalau bab yang derang tak boleh belah---dia orang akan serang peribadi kau. Eh derang tak pernahlah serang saya. Saya bukan ahli pasukan debat sekolah pun. Lagi satu beranilah mereka nak serang saya. Saya antara secinonet pelajar yang ada tali pinggang berwarna dalam sukan teakwondo tau. Nasib aktiviti tu terhenti masa saya tingkatan 5, (saya tak pasti kenapa. Seingat saya kalau dah naik tingkatan 5 cikgu suruh fokus belajar untuk SPM) kalau tak harus sama-sama habis SPM saya sudah ada tali pinggang hitam tau!

Ok berbalik pasal serangan tadi---apa anak Jawa ni dah kutuk Cikgu BI turun celebrity--- dia cakap penting ka BI, kalau nak jadi pelakun iya kut? Kawan dia, Jawa jugak jawab---Pelakun cakap je berabuk tapi semua sampah--- uinaaaa----Menteri kau tu banyaklah tak sampahnya,kan. Ada ke buat fotoshoot fesyen kebaya, kebarung, kurung bagai kat dalam opis. duh!!! kegilaan apa kaini?

Kalau saya banyak duitkan, saya nak sponser Cikgu BI turn Celebrity, bertanding di Titiwangsa dalam PRU akan datang. First saya akan lobi biar 1 lawan 1 aje. Cikgu BI turn Celebrity vs Menteri Model baju tradisi.  Saya bagi duit banyak-banyak suruh dia bagi bantuan kat orang susah di Titiwangsa sanaaa----pastu ajak jogging, senam robik, makan menu sihat bajet sama-sama dengan orang Titiwangsa. Lepas tu kau tengoklah Cikgu turn Celebrity ka yang menang, atau Menteri Selebriti feeling-feeling model of the year yang akan menang di Titiwangsa nanti.

ok done membebel----



No comments: