Sunday, September 29, 2019

Saya Pergi Hospital----

Nasib baik saya pegi hospital. Kalau tak mesti saya cakap cubaa membuli cyber saya sedang diatur rapi.

Awat saya merentan laguuu ttuuuuu? Hah gini, ada sasterawan Negara tu ajak saya join FB penuleh wanita. Ngeri saya, apatah lagi penulis wanita.  he he... kenapa? Saya dah kena dua tiga kali dah dengan penulis-penulis ni. Saya tak taulah ngapa sastrawan-sasterawan ni minat sangat dengan ai. Tapi tu lepas Ai tulis, ada penulis lain wanabe ka sasterawan in the making ka akan maki hamun saya macheeem-macheem. Kau tak rasa ka, sasterawan yang berkomplot. Dia suruh kau tulis lepas tu dia pakat-pakat suruh peminat dia maki kau. Tapi kenapa dia nak buat macam tu? Ntahlah---- atau mungkin ada sasterawan wannabe or in the making yang jeles dengan hang sebab tu dia maki-hamun hang. Tapi lagi satu kenapa? Tak payah nak semak otak memikio eehhhh.

Kije sasterawan ni bukan ada gaji pun. Lately ja gomen upah deme sorang RM5,000 sebulan. La tu 5 orang jak yang dapat. Ai calon sasterawan ka yang deme hok berubut-rubut nak begaduh dengan Ai. Takut yang tak de apa-apa ni aleh-aleh dapat RM5,000 tu. Al Maklum la Ai kan kije Tugas Khas. Hah kau TKSU(P) KPM pun like FB Ai, TNC UMS ucap tahniah FB Ai. Hah, kan? Kut la TKSU & TNC pakat nak bagi RM5,000 sebulan kat kuli derang yang comel, rajin dan efficient ni. hehe---

Tok sah berangan besar nak RM5,000 la eh. Kije Penolong Juruaudit ni pun dah okla, bolehla walau belum sampai RM5,000 sebulan. Kalau betul nak RM5,000 pun baik Ai kejo jer jawatan juruaudit. Kalau Sasterawan gaji RM5,000, jawatannya 5 sahaja. Itu pun dah diisi. Nak tunggu kosong, tunggu derang mati dulu. Bila nak matinya. Sekurang-kurangnya Juruaudit lagi banyak dari itu. la ni pun ada 101 jawatan yang tengah kosong tu. Walau starting juruaudit separuh ja dari Sasterawan, tapi berbaloilah untuk dicuba. habis kuat kau gagal temuduga je. Kau kena provoke masa interview. Kalau nak jadi sasterawan, belum tulis lagi dah kena balun, besok kalau tulis lagi la teruk kena he he....

Yang mengenakan tu bukan calang-calang orang. Sarjana dan sasterawan juga.

Orang kata kau boleh hidup 1000 tahun atau sampai kiamat pun tak mati dengan menulis. Aiiisshhh tok sah beranganlah nak menongkat dunia dengan menulis gaya mereceh, memaki mencarut Oda the Vass, tuuuhhhh. Itu bukan tongkat langit namanya, itu nak kena balun dengan malaikat maut sampai terperesuk 7 petala boomi.... bawa-bawak betobat la eh menulis berangan benda bukan-bukan, kan? 

No comments: