Wednesday, September 25, 2019

OKU

Tarikh sebenar bila sakit mental ni diketegorikan dalam OKU tu saya tak pasti. Yang saya pasti sekarang ni saya boleh apply kat OKU. Lepas tu tampal sticker dikereta, saya akan dapat parkir OKU yang menjadi idaman sekian ramai itu.

Tapi entri kali ini bukan pasal parkir. Tapi pasal orang-orang sihat yang perihatin dengan nasib OKU. Saya tak kisah dia nak perihatin pun, perihatinlah, tapi toloooonnnngggg tolllllloooong kije kau kat pejabat ni tollloooong, toooolllonglah beri perhatian sikit. Kalau tak baik kau join je group-group NGO secara full time, or polish diri kau tu supaya jadi social influencer macam Syed kempen peluk anjing tu. 

Bila tengok orang macam ni kita terfikir balik, betul ka kau perihatin, ke kau nak tumpang glemer, nak nampak kau tu ape ea... perihatinlah, berempatilah bla bla bla-----

Why OKU? Sebagai orang yang kalau apply kad OKU memang kumpem bule dapat, kita menyampah dengan orang yang pura-pura. Pura-pura perihatin penuh empathy sedangkan hanya mau kelihatan seorang yang ntahla tak reti saya nak tulis.



No comments: