Monday, April 29, 2019

Putera Palsu???

Tak kisahlah Palsu, pun palsula, janji bukan lelaki "palsu"

Saya memang tak berapa amik port sangat pasal sejarah Sultan-Sultan dan Raja-Raja yang ada di Negara ini walau katanya kita Malaysia inilah yang ada paling ramai Sultan dan Raja-Raja. Dalam sebuah negara kecik macam Malaysia kita ada 9 Raja dalam banyak-banyak 30 Raja je di dalam dunia ini. Rekod tuh!!!

Itu saya tak kisah, cuma bila ada kes panas-panas pasal gaduh-gaduh antara Raja dan Perdana Menteri ini timbul balik cakap-cakap yang raja kita Raja Palsu. So sapa sebenarnya Raja di sini. Dakwaan Raja Palsu ini memang dah lama dengar pun, antara yang paling plastik lagi Palsu ialah Sultan Johor. Derang kata Raja ini Raja lanun bukan Raja betul, pun. Saya pulak rasa, asal hensem, tak de cerita skandal bogel-bogel dalam paper oklah tu, dia lanun ka tak lanun, kan?

Lagi pun so far nampak anak cucu cicit keturunan lanun ni tak de pula kalau saya tengok gambar derang tepampang kat majalah saya pening kepala dan mula rasa nak tumbuh-tumbuh tanduk, tertanya-tanya, bersangka jahat, eh ini "perempuan ka Lelaki?" Kalau lelaki memang jelas, pencinta wanita, kalau perempuan memang jelas mencintai kewanitaanya sendiri dan penuh yakin dapat dicintai/digilai lelaki. Bukan perempuan tapi nampak macam lebih menghairahi perempuan juga, vise versa. Pada saya kalau cucu-cicit dia nampak jelas kejantinaannya. oklah tu. Saya tak de nak komplen apa-apalah, walau pun palsu.

Mereka yang nak mengaku lebih baik dari Raja-Sultan palsu ni kenalah lebih baik dari yang palsu. Kalu yang asli pun tak jelas kita boleh beranak-pinak cara normal ka anak cucu dia, baik jangan mengada-ngada nak ngaku keturunan terpilih untuk mewakili masyarakat Asia yang masih berpegang kepada nilai murni timur yang luhur ini,kan? Malaysia ni baik Cina, India, Kadazan, Bidayuh, Bajau, Bugis, Dayak, dan lain-lain masih lagi tak "mampu"(tak terbuka/ kolot/ kunu/ tak maju) oooiiii nak ikut cara orang LGBT bikin keluarga dan beranak-pinak, weh!!.

Inila yang saya maksudkan bila tengok jak cucu dia, mulalah nak tumbuh tanduk bertanya benda yang bukan-bukan

No comments: