Monday, September 28, 2015

STALKER??? part 2

Selain dari mandi di Kolam Renang awam,  saya ada lagi satu hobi outdoor yang tak ramai orang kita suka. Ini hobi orang elit-elit, taraf professor-professor, bangsawan dan hartawan punya taste. Mana saya dapat taste "anak raja" ini indak tahulah heh...saya bukan ada baka bangsawan pun.  Memang peliklah macam mana saya boleh minat lukisan. Melukis? Bolehlah masa sekolah dulu setakat lukis peta, tekap-tekap, lepas tu warnakan peta...yeay!

Tapi saya memang suka tengok  painting, masa sekolah dulu, saya minat boys yang pandai melukis. Tapi saya tau siok-siok sndrilah. Orang artis ni citarasa mereka tinggi, ko tengok ajelah the Ma'Embong's kan. Setakat muka penyet macam saya ni jangan mimpila mereka nak pandang kita. I think I honestly like lukisan dia, lepas tu terminat pelukisnya. Tapi minat dalam diam ajelah..kawan pun dah kawen dah dengan perempuan yang persis model. oh kawan saya bukan pelukis, tapi arkitek. Tak main la budak skola Sains jadi pelukis jak. Paling koman pun Engineer. The most cikai low level of pemalas, (sayalah tu) jadi tukang kira duit orang, semak akaun orang. Okla tu, dari tak de kerja, langsung,kan.

Saya suka hasil karya Monet & Van Goh. Lokal artis, memang langsung saya tak kenal. Serius, kalu ko tunjuk painting tanya sapa pelukis apanama karya, memang saya tak tahu....Sebab saya tengok painting dalam buku, dalam internet jak hihihi Saya bukan patron balai seni lukis Negara. Saya tak suka tempat-tempat macam muzium.

Kalau Central Market tu oklah. Dulu masa duduk KL selalu juga tengok lukisan di CM. Tengok gitu-gitu, nak beli tak mampu. Di KK ini ada sort of macam CM, tapi tak macam CM, lebih open dan santai. Nantilah saya tangkap gambarnya. Kali ini kita tengok jak dulu aktiviti melukis di Laman Seni pada Sabtu, 26 September yang lalu yang terletak di tengah bandar KK ini...

Jom melakar wajah orang utan. 

Antara wajah orang utan yang saya berkenan 

kalu bikin baju batik, ada orang mo pakai tak hahaha...

Antara perserta progam ini...dalam banyak-banyak wajah, tak bole lawan wajah yang dilakarkan oleh adik kecik kita tu....merah you orang utan dia. Memang special budak ini. 
Akhir kalam, saya tanya lagi sekali, saya mempromosi dosa, aktiviti lagha? Kalau tengok 1001 wajah orang utan pun boleh mencapai makam macam baca Tunggu Teduh Dulu....ai baik berenti jadi oranglah.

No comments: