Saturday, June 25, 2011

SLAMAT TINGGAL....

Kita slalu fikir apa orang akan kata, walau selama ini kita slalu cakap “lantak apalah orang nak katapun” Yeah we, I should not only kata, but feel lantak kolah. Masalah utama saya dulu ialah terlalu peduli apa orang kata sampai saya “tak bergerak” langsung, until one day ada seseorang yang saya tak kenal langsung pun cakap begini “awak ini slalu fikir sangat apa orang kata, sedangkan tak de orang kenal awak pun” he he he….

Mengambil kata-kata itu saya pun berubah sedikit demi sedikit. Iya tak iya juga sapalah ada kenal sayakan. Lain la kalu saya ini artis. Dan orang hanya akan kenal kita melalui percakapan kita, pakaian kita, maksud saya anda hanya dikenali oleh orang sekeliling anda yang anda temui. Dan bila kenal, sikit lebih kurang, ideology ka, pendirian politik ka, memang tak jadi hal, kita tetap pangyau, hidup saling bergantung dan saling tolong menolong. Kawan tak kisahpun ko pi jumpa doktor mental 4 bulan skali, janji ko tak buat hal yang pelik-pelik.

Yang penting orang yang deal dengan kita hari-hari itu tidak amik port dan anggap kita normal. Orang luar waima sedara sedarah pun, yang tak brapa rapat itu ko punya psellahkan. Memang kita patut fikir perasaan orang lain dalam setiap tindak-tanduk kita, tapi terlalu memikir pun tidak brapa bagus juga untuk kesihatan mental dan perkembangan diri misalnya dari segi kerjaya, stimulasi intelektual dan pengembangan/penyuburan/pengkayaan bakat-bakat yang tuhan anugerahkan pada kita.

Apa kehal ni saya mereceh mengalah pakar motivasi diri, ni? Saya dah tertak siok sebab benda yang saya tulis dalam FB. Saya memang nak tulis lama dah. Dah lama saya nak bagi tau apa yang terbuku di hati, tapi saya tak tau macam mana nak bagi tau, apa ayat paling sesuai dan until semalam saya dapat ilham dan tooiiinngggg doh situ, aku bubuh sedebuk macam itu.

Lantak kolah janji kita dah cakap yang sebenar dan kita bebas. Bebas dari belenggu-belenggu semalam. I think they alls are crazy, but the in real life I’m the one who have to have the pill and see the doctor, but never mind I feel more happy with pills and psychiatry then having to listen to all the crazy talk about taking over/ ruling the world. Yup I really feel the talk about merampas kuasa is crazy. I feel it dari dulu lagi. Tak ada orang influence me. It is your obsession dan percakapan kamu yang menakutkan make me think like that. And that happened long ago since before I GOBLOG. Means before I GOBLOG, I already think like that. It's just that I don't have the strength to say it out loud.

Penghabisannya sebab dah lama ko nak saya fikir barisan A gila, tapi semakin hari saya tengok A ok jah. Akhirnya saya sampai kepada kesimpulan: Oklah macam nilah A itu memang gila tapi saya rasa saya lebih OK dengan cara A. Janganlah kita terlalu obsess mau membuktikan sapa yang sebetulnya gila sebab yang penting BAHAGIA dan lahiriahnya, orang biasa-biasa lihat kita normal. Jadi saya memang berharap, skarang PUASLah HATI, KAMU. Chow bebeh slamat tinggal, sayonara, Adios & ntah apa-apa tah ye.

No comments: