Friday, June 3, 2011

HOLLY MAD KAU

Jadi ahli politik ni memang bestlah agaknya kan, sebab tu ramai orang bercita-cita berangan-angan nak jadi ahli politik. Tapi ramai tak berani nak terjun politik sebab berbagai sebab. Sebab utama cerita kita semua orang tahu. Dari muda sampai tua, dari kecik-kecik, dalam buaian pun orang nak tau.

Paling orang suka nak dengar kalu ada cerita sensasi, cerita cinta, cerita yang pada orang macam saya fikir, apalah yang nak disibuk-sibuk pasal dulu masa muda dia ngorat sapa, dia ada ati kat sapa, brapa besar koleksi aweks yang dia ada. Tapi cerita-cerita macam itu memang sedap didengar. Cerita macam ini juga terkadang itu mempengaruhi perjalanan karier seorang ahli politik.

Cerita paling sedap sejak 2, 3,4 tahun ni, ialah cerita kisah cinta tak kesampaian Abang Mat dan Kak Wan. Cerita yang paling saya sukalah. Saya suka sangat cerita ini sampaikan saya berangan-angan, berwat if, wat if…macam saya plak kak wannya he he he…

Before I proceed, mari saya cerita pasal saya dulu. Pernah satu ketika dulu masa skola-skola, alah, masa skola biasalah girls akan tanya “ko minat sapa?” Sy pun cakap saya minat x0x0x0x. Kawan cakap “cakaplah betul-betul” sumpah wallhi “x0x0x0x” “awak dah gila apa, his favorite word is MOTHER FUCKER!” “ok oklah aku minat Syed Khasidah” “hah baru betul tu…Syed tu kan bla…bla..bla…” Ok girls no more Mother, Father Fucker, kita sumer stuju, kita minat Syed Khasidah…Hidup Syed”

Pernah lagi pun satu ketika, ketika waktu genting yang orang yang sayang sama kita akan sibuk-sibuk bertindak proaktif “menjalankan” kita dengan kawan-kawan dia. Saya dah cakap banyak kali “tolong carikan saya yang macam Abang MAT, abang MAT, abang MAT’” dia kata ok ok ok. Saya pun sangat suka hati dan siap bercanang satu opis yang saya puasa, saya tengah giat berdiet nak kurus badan sebab tak lama lagi nak pegi dating. tapi sungguhlah menyakitkan hati saya…yang macam DSAI itu juga yang dia bawa berkenalan dengan saya. Akhirnya kami perang besar…Dia kata saya dah gila…excuse me, dia kata saya memang sah gila.. “ko pegi balik pergilah cari tok kiyai ka, orang alim ka, pergi berubat betul-betul. Memang sah sakit gila ko dulu belum habis lagi, dalam badan ko tu jin Mother, Father Fucker belum habis keluar lagi, ntah2 dah branak pinak dalam rongga darah ko tu”. Saya kecik ati, saya merajuk besar, tak nak kawan lagi dengan dia. Saya nak lari, saya nak migrate he he he…

Apa yang saya nak cakap ni sbenarnya. Saya nak cakap sikit nih hajehhh…Oh saya DOA Abang MAT Sabu menang dalam pilihan PAS kali ini. Abang MAT memang seksi…they alls tu sumer hipokrit, sebenarnya suka abang MAT, tapi bila pilih ketua pilih DSAI AL JUB yang ntah apa-apa tukan…

No comments: