Monday, June 13, 2011

SEKOLAH SEKOLAH SEKOLAH JGN MALAS

Whatever is yours will be yours and will eventually come back to you as Allah return MUSA to his mother’s arms after she set him free to an open river of Nile. Percaya dan yakinlah dengan pertolongan Allah.

***…

No saya tidak mengalami masalah sepi dalam ramai. As the one and only child, my life is sepi dalam sorang. Pencinta sepi tak juga. It just that bila u sorang you terbiasa sorang-sorang you akan kekok, serba tak kena, susah hati, risau tak tentu fasal kalu ramai-ramai. Susah hati kalu ada perlakuan kita yang menyakitkan hati orang. But I think now I am doing fine.

Last time I cakap I nak switch pada management, well, something happen yang bikin saya bertindak seperti petapa dari gua yang kedapatan alamat dari jin dan penunggu gua yang berpesan “jangan teruskan” So in the end, surat permohonan melanjutkan pelajaran ke Program Ijazah Sarjanamuda Sains Pengurusan itu masih ada dalam kereta. Hari ini baru nak buang. Ya ya saya akan buang hari ini juga.

Esok, malam ini, ka bila ka saya akan menyudahkan urusan permohonan belajar part-time Bachalor in Accounting di UKM. He he he he I guess itu hari jin penunggu gua itu cuba hantar massage agar saya stick dengan accounting. Sometimes no matter how empirically taksub you are, how bervolume-volume article tentang decision making process yang you dah khatam, you succumb to something unacceptably illogical reason in decision making process.

Studying accounting while working means…ha ha ha I know I bule buat, tapi orang kata macam budak jahat yang kena menjalani hukuman kerja berat. Wat to do, Malaysia nak jadi Negara maju. Nak maju, poket juga mesti lebat. Nak poket lebat kena rajin. Nak kerja berat takut tulang reput, nak mengada-ngada minta orang lelaki jaga, "alah PET mulut ko serupa macam longkang, mati pucuk, MAK(MAK dibaca sebagai kata ganti nama bagi saya), ko bikin!" jadi belajar benda berat ajelah yang saya mampu.


...***

Kuliah mula September ini….dan ini to do list saya untuk misi menawan segulung Ijazah:-
1. Photo copy sijil
2. Dapatkan transkrip
3. Print borang
4. Cari kaki W17 kat KL yang nak balik Melaka
5. Isi borang tukar
6. Cari rumah sewa
Pergh…srupa macam orang gila.
Why do I have to this semua? Kenapa tak cuba Open U aje. Saya terbaca satu artikel. Bila you bikin course like accounting, University yang bagus dan reputable itu satu faktor yang menyokong dalam kejayaan kamu dapat kerja dalam bidang itu, selain dari kekuatan point CGPA kamu.

No comments: