Friday, June 3, 2011

Tahniah Abang MAT

Ye ye ye ye abang Mat menang. Ntah rasmi atau tidak kita tak tau. Sepatutnya keputusan keluar Ahad ini, eh ini Ahadlah eh. Iyalah betulah tu Abang Mat dah menang. Kita suka, tapi ramai gak tak suka depa kata Abang Mat akan bawa gaduh dengan DSAI. Parti Abang Mat dan Parti DSAI akan berantakan.

Eh sebenonyakan orang yang mengejek abang Mat dan DSAI akan gaduh tu, sebenarnya kalut. Kalutlah. sebab dia kalut takut kalu abang Mat dapat menghentikan khayal candu orang2 PAS yang taksub sukakan DSAI. Selama ni kita yang tak kecanduan semua tau DSAI itu umpama pohon dedalu. Betenggek pada UMNO, UMNO KO. Keluar UMNO kawan PAS, PAS pulak yang jadi pondan. Kena sergah dengan DAP, kecut perut.

Kalu le semua dah terjaga dari pukauan Anwar, kebarangkalian PAS pulih, dan berkeupayaan menggantikan UMNO itu masih ada. Abang Mat tak akan gaduh dengan DSAI, sebab lepas ni DSAI akan ke Sungai Buluh. Kalau konspirator fikir baik lepaskan DSAI agar dia bergocoh dengan Abang Mat pun tak akan berlaku, sebab kalu kes DSAI liwat Saiful memihak pada DSAI, pertaruhannya ialah PRU 13.

Sebenarnya kemenangan Abang Mat mengkalutkan think tank UMNO sendiri. Yang tergugat ialah PM kita dan UMNO itu sendiri bukan PAS. Ada juga baiknya sumbat cepat-cepat DSAI dalam Sungai Buluh, dan Kak Wan bule minta fasakh, lepas tu nikah sama Abang Mat.

Kalu orang kata dalam Loh Mahfudz tu nama Kak Wan tertulis sebagai FLOM sejati kita, Kak Wan akan jadi FLOM juga, tak kira FGOMnya sapa. Kita tunggu dan lihat ajelah adakah kak Wan kita akan dapat juga takhta FLOMnya seperti yang banyak diramal sejak Kak Wan muda belia dan dara lagi.

No comments: