Tuesday, May 3, 2011

Ikut suka boslah

Saya ke KL, Melawati pada hujung minggu yang lepas, setakat makan-makan, mandi (berenang, air perigi itu ditakung dalam kolam yang besar sedalam ntah 1.5 meter kut, yang membolehkan saya berenang!) air perigi di Gombak, makan, makan makan, hallamark memang makan sakan yang bikin saya risau.

Tak de apa menarik melainkan Anwar-Anwar-Anwar. Oit orang Melawati sana peminat Anwar weh… Pak Lang tanya apa pendapat saya. Saya mau jaga hati Mak Lang yang terang-terang kata itu fitnah, walau dalam perjalanan Melaka-Melawati saya dan mak memang bulat-bulat percaya ada kemungkinan itu Anwar. Remember my mom tak suka Anwar sebab Anwar susahkan Mak nak lawat ayah di Assunta bakar jalan bakar segala, pada awal 70’an dulu??? Ya ya ya Mak masih pening lagi awat budak UM nakal itu obsess sangat nak jadi PM dan ramai plak yang melayan obsessi budak nakal tuh. She don’t talk so much about the sex scandal, she rather layan cerita lama dulu, pasal yang bakar-bakar tulah, pasal dia yang ketakutan drebar teksi dok bawa dia pusing-pusing baru jumpa Assunta, sebab jalan kena tutup dek gara-gara budak UM yang nakal itu.

Saya jawab mudah aje, saya ikut bos saya. Top-top orang di Pejabat sana. Kena Syncronize dengan mereka. Mereka tak caya, so saya tak caya jugalah. He he he he… Dari dulu lagi pun saya skeptical dengan Anwar bukan pasal peribadi, tapi pasal kelulusan dia. Memang orang tak blajar ekonomi pun buleh create fomule ekonomi yang menjadi macam Tun M, tapi Anwar ni dia memang ambil krusus itu dan langsung tak lulus. Ketidak setujuan saya pada Anwar ialah atas dasar pilihan meninggikan kadar bunga untuk mengawal inflasi (tighten up the monetary policy) pada saat ekonomi kita tenat.Dan juga cara dia main silap mata dalam akaun Bank Negara setelah dia suka-suka hati main FOREX di UK.

Tak de kena mengenapun pasal peribadi dia. Itu dia punya pasallahkan. Bill Clinton pun ada skandal juga, John F Kenedy ada skandal juga, Nabi Muhammad pulak ada isteri 9. Nabi Sulaiman lagilah ramai. Teman tidur yang ramai memang selamanya berpadanan dengan kehandalan seseorang lelaki, apa nak kisah, apa nak heran. Lagi handal, lagi berjaya, lagi ramailah orang nak tidur sama dia. Memang betullah tu kalau tak cukup Wan Azizah sorang aje. Itu biasa. Pemimpin Hebat Anugerah tuhan kena hebat tang situ gaklah gamaknya. Kalu Hebat tapi satu jah, tak le hebat mana…kira biasa-biasa ajelah belum lah lagi gamaknya kita panggil dia Anugerah tuhan.

Oh dia tak nikah? Apa kisah. Kita ini zaman moden dimana barang itu semua sudah jadi komoditi, sudah jadi orang kata industry. Halal tak halal apa ada kita mau pening kepala fikir. Halal ka haram ka, yang penting ia wujud. Ada yang menawar, sebab ada yang meminta. Penawaran itu dilayan. Apa? tak ingat dosa? Allah maha pengampun lagi maha penyanyang. Kita tak tau apa rasa jadi Anugerah tuhan ni, bagai mana digoda dan diasak sepanjang masa….kan, biarlah macam tu aje, tak elok rasanya diselak diuar-uarkan sampai begitu skali.

Ops saya kata tadi saya ikut bos…ini apa cerita plak ni ye…Gini sbenarnya, bos betul ka, bos salah ka saya tak kisah. Saya tak kecewa. Saya ok. Kalu bos nak berbini lebih pun saya tetap sokong bos sebab saya rasa bos bini satu atau lebih bos tetap bos, bilangan bini tak mempengaruhi prestasi bos di pejabat.

Is it? Aktiviti seksual, aktif tak aktif, brapa ramai pasangan, halal tak halal tu ada kena mengena, ada pengaruh, ada kesan/buleh bagi kesan pada prestasi kerja ka? Sesungguhnya saya memang tak tahu.

No comments: