Saturday, May 14, 2011

Asyik India

I dunno, I don’t care wat’s come to your mind bila sebut pasal “kamasutra”. I just wanna write what come first into the picture when this word is mention, my picture, your picture, ada aku kisah??? So far, saya tak pernah terdengar lagi sesapa sebut perkataan ini. Saya hanya jumpa dalam tulisan, di akhbar dan di internet. Buku tak lagi. Taboo kut untuk menyebutnya, mungkin takut nak sebut, kang kalu sebut you alls punya minda dah merapik-meraban ntah ke mana, so better said it once and and for all. Yaeh, Taboo, tapi kalu kat internet ni dah ramai orang kaya mempromosikan buku-video- ntah apa-apa yang tajukkan dengan kamasutra dan kawan-kawan yang sewaktu dengannya, ZEN?? Can we include ZEN as well?

Wat really caught me, wats come into my mind when the word pops up, ialah masyarakat elit, brahma??? Brahma ka, tak kisahlah, tapi pasal kelas atas India. India memang bagi saya adalah satu tanah yang penuh dengan keasyikan. Masyarakat India itu pada saya sangat mengasyikkan. Hey, bukan bererti saya minat mamat India. Tidak, tidak begitu, maksud saya budaya mereka, kesenian mereka sangat unik. Sampai yang dalam-dalam kain pun mereka boleh perincikan dan bagi title “kamasutra”

Saya terbayangkan lelaki-lelaki elit yang kebosanan akan mengembara “turun” padang, lepas tu bergaul dengan wanita kasta rendah. Sama ada dia “turun padang” untuk bergaul dengan mereka, atau memanglah atas nak turun padang untuk menunjuk perihatan tuan tanah terhadap hamba sahayanya, itu tak usahlah kita mau debat dan marah-marahkan.

Semasa bersama dengan wanita kelas rendah ini mereka boleh berseronok. Wanitanya memainkan peranan yang lebih aktif dalam kata lain, wanita yang menguasai acara. Well itu cerita orang elit Indialahkan. Bila dia balik pada masyarakat elit dia, cerita lainlah pulak. Cerita apa dia buat kat bawah sana, itu rahsia, mungkin juga tak rahsia, memang isteri dia tau, tapi kalu tak turun, nanti buleh mereng, biar ajelah dia turun kebawah,kan…bila dia pulang kepada masyarakat elitnya mungkin dialah orangnya yang paling lantang mengutuk benda-benda macam itu. Lucah, barbaric bla-bla-bla. Munafiklah. Iya memang munafiklah tu. Jalan menuju ke atas itu, banyak protocol, dogma, peraturan, sekatan, mungkin tak larat nak follow semua, maka mereka terkencing/dikencing twisting this and that is a part of their life…Double life??? Perhaps.

Kasta pariah pula walau semua orang tak mau dilahirkan pariah, dan orang struggle untuk lepas dari pariah hina keji, macam-macamlah… disebalik kehinaan dan keji itu adalahkan sesuatu yang menarik yang ada nilai komersialnya yang tersendiri. As for the elit man, selagi yang legal tu tak dibenarkan menawarkan servis yang sama, mereka akan mencarinya di”luar” kecualilah mereka itu teguh imannya, memang benar-benar the true & devoted Brahmin.

Apa yang saya merapik ni…tolong saya ni bukanlah orang yang suka merapik meraban,saya ni baik macam malaikat tau! Tapi ntah gambar ini menginspirasikan tulisan yang sangat teruk ini. Echeh… memang dasar orang otak gliga macam saya dia memang macam ini, tak suka ngaku salah tapi memang suka salahkan orang lain. EGO MANIAC??? Yeah perhaps…EGOlah tu...

No comments: