Thursday, April 28, 2011

Unhappy....

Agaknyalah menyembelih kambing hitam itu terapi bagi orang yang kecewa. Dalam masyarakat kita yang biasa dijadikan kambing hitam adalah orang perempuan dan syaitan.
***..
Saya revisit my cikgu’s blog sambil berdoa ia kekal macam itu, he he he….I know ramai peminat dia frust sebab dia ambil keputusan untuk berhenti memblog. Saya juga perasan, (perasan, siok sendri aje) ada dikalangan peminat dia kata dia berhenti memblog sebab saya. Wow! Kalu betullah lagu memang saya suka, suka, suka, suka, suka. Feel good factor.

Tapi I’m a realist, my cikgu berhenti memblog untuk meng synchronized kehidupan in and out of blogland wat everlah, I just pun sync because I can’t find the exact word…maksud saya begini, saya nak cakap macam ini. Cikgu saya memang cikgu, dan sebagai cikgu, cikgu tak patut memaki-hamun dan mencarut-carut. Full stop. It has nothing to do with me. So, saya bolehlah berhenti berangan/perasan.

However, some of his die hard fan, think that I influence (negative influence seperti mengugut, menggunakan kekerasan) him, this and that. He do it because of me, because he is scared of me. Cikgu saya tu lelaki jambu yang lembut. My cikgu choose to be a cikgu, while he can make a fortune by writing. He can be as good as or even better then Shanon Ahmad, Hishamuddin Rais, or GAP or Gomo.

Oh yes please do not doubt me, my cikgu memang sooooooo gooodddd, berbakat besar dan sangat luar biasa, tapi he has made up his mind untuk jadi cikgu aje. Dia pilih underpaid, lousy, pathetic profession. Nonsense sungguh kalau ada di antara kamu fikir dia gantung pena sebab saya. Aha, lagi pun, my cikgu dapat doctorate dia pun guna duit pembayar cukai, logiklahkan kalu kalu dia tetap mengajar, lainlah kalu dia blajar pakai duit sendiri. It has nothing to do with me OK.

I know, I know, tak de orang yang boleh tulis sebaik dia, and it is such a waste of talent. Do u think I don’t feel bad? Do u think saya suka, saya langsung tidak dilanda perasaan bersalah? When a writer die we all do feel bad. He made his choice atas kehendak dan ketentuan tuhan, bukan atas kehendak dan ketentuan saya. Redhalah dengan qada’ & qadar tuhan. I’m writing this piece of shit, just to make me feel good. I shouldn’t feel bad pun. But I dunnu, for the last this 2, 3 days I do feel bad, I do feellll bla…bla…bla…walau saya memang tak patut langsung pun rasa macam itu.

No comments: