Wednesday, April 6, 2011

Gaduhlah lagi...

Kerajaan Amerika sana ada kurang dari 72 jam aje nak luluskan budget Negara mereka. Kalu mereka ralit berdebat, dan tak dapat capai kata putus, kata pakar ekonomilah ia akan menyebabkan recession. Kelembapan ekonomi. Suka hati kamulah, sama ada kamu suka ekonomi Amerika merudum atau sebaliknya. Tapi rasanya ramai towkey kat Malaysia ini akan turut “semput” kalau Amerika sekali lagi merudum.

Tak kisahlah, itu hal korang, tapi saya suka juga kalu Amerika merudum, I’m expecting harga minyak akan turun he he he…I’m crossing my fingers “hah, gaduhlah, gaduhlah lagi sampai seminggu, sebulan, stahun lagi tak pe. Padan muka korang. Why not kita nak rasa bersalahlah pula mendoakan sesuatu yang tak baik pada mereka? Dia orang tu dah banyak buat onar dalam dunia ini. Korang ingat mereka tak ada hati ka nak tengok Budget kita tak lulus?

Kemelut Skandal Seks luar tabii ketua pembangkang kita pun satu rahmat gak, cubalah ko bayangkan kalu Ketua Pembangkang kita tak diharuk dengan masalah peribadi, sure otaknya boleh focus macam mana nak delay the budget. Macam mana hebatnya dia mendelay kes dia kat Mahkamah, macam tulah agaknya hebatnya dia to delay the budget bill to pass on time, kalau tak ada perkara lain yang mengganggu.

For those who think that America can only be defeated by combat-combat, Amerika boleh “jatuh” melalui ekonomi. If we think Ayatollah Iran aje yang teruk kena lutu dengan Amerika, apa kurangnya Che Det kita? If Iran hebat dengan teknologi saintifiknya, Pemikir kita, walau bukan berstatus Ayatollah pula hebat menangkis serangan ekonomi yang datang bertalu-talu, satu lepas satu…dan Allah masih sayangkan kita, walaupun kerajaan yang memerintah hari ini tidak dapat simple majority, Allah masih tak uji kita dengan ujian yang berat. Kita tidak diuji dengan ahli parlimen bertelagah sampai budget bill tak dapat diluluskan.

No comments: