Tuesday, May 17, 2011

DONE!, DONE! DONE!

(brapa harus aku kata it is done, final, muktamad?)
I am done with thinking, only focusing on brighter, better future, and if any of you tell me to think, I’ll be very wat? I get upset? Annoyed? Is thinking is women’s job? I don’t think so. Melainkanlah anda itu sarjana, pemikir, fellow bagi mana-mana institusi pemikir. Apa yang aku mrapik ni?

It’s about a friend of mine. Dia menyeru kita berfikir. Nak fikir apa. Dah ada anak, dah ada rumah besar dan ada suami gaji besar apa lagilah yang nak difikirkan. Sekilas pandanglahkan. Apa mengada-ngada lagi yang dia nak fikir2 tak taulah saya. Ntahlah saya macam perasan, terasa aje yang seolah-olah dia mengata saya tidak berfikir. Yup begitulah saya sejak 6, 5 tahun kebelakangan ini. Setelah saya mula menulis. Yang sebenarnya ntah ada, ntah tidak dia orang baca tulisan saya wallahuaalam. Saya 100% percaya mereka tak baca, mereka dengar-dengar aje orang kata…saya berguru dengan setan illuminiti(bukan seekor, malah berekor-ekor, insyallah kalau rajin saya akan mula memperkenalkan bapak-bapak setan saya dan kenapa saya suka banget dengan bapak-bapak ini dalam update-update saya yang akan datang) yang kalu dibaca tulisan saya anda akan jadi sesat, langsung tak jumpa jalan pulang.

Most of my female, male kenalan opposition, supporter who believe that things will get better jika BN dinyahkan dari tampuk kekuasaan Negara. Dan sepanjang saya menulis, rasanya tidak ada benda baik yang saya dapat tuliskan tentang opposition. Itu ok lagi tu jika kamu tak ada benda baik nak tulis pasal mereka. Yang tak oknya, yang jadi macam putus kawan, putus sedara ialah saya tak ada benda hodoh nak ditulis pasal pemerintah., mau pun pasal budaya hedonism yang seolah mengakar, mencengkam kuat naluri, perasaan dan emosi anak muda remaja kita, sehingga anak zina keluar mencanak-canak??? Ha ha ha…

When you live di tempat saya maksud saya di rumah mak saya, di mana kiri kanan ada anak yang di consive sebelum mak ayah mereka diijabkabulkan. Dan budak tu plak selalu jugalah nenongnenong datang mengendeng ke rumah anda…wat do you expect me to say! Is it dengan membenci kerajaan yang sedia ada dan berazam untuk menukarkan dengan yang lain akan mengubah ini semua?

I told one of my friend, infact cousin perempuan saya, “apa ko nak risau, ko cari ajelah menantu muallaf”

Isunya di sini, ialah anak yang diconsive sebelum nikah maka, tak boleh berwalikan bapa itu. Kena berwali hakim. Jika diwalikan juga, maka menantu perempuan dan anak lelaki anda berada dalam keadaan zina. Jika anda bermenantukan perempuan muallaf isu ini langsung tidak timbul kerana memanglah akan bernikah dengan wali hakim.

Adakah dengan menulis-nulis tulisan-tulisan berbentuk mengajak kepada benci BN dengan tujuan dan harapan dapat sekurang-kurangnya terus memerosotkan undi BN, anak lelaki anda terpelihara dari berberahikan anak tak sah taraf yang mak ayah dia terlalu buta agama, ego untuk mengaku yang anaknya tak sah dan buat muka selamba beruk, dok jadi juga wali anak dia? Malulahkan dah tua-tua Bangka, time nak terima menantu tu lah terpaksa bisik2 kat juru nikah, “ saya tak layak jadi wali, tuan”

Adakah dengan sebab saya tidak berbuat demikian, iaitu saya tidak mengangkat topik perbualan gossip-gossip kesukaan kamu, Allah akan menyumpah memberi bala dapat malu dah dapat cucu berekor-ekor baru tau cucu anda tu lahir dari kejadian wati syubhah? Saya yang tak tulis apa yang kamu suka baca, cucu kamu pula yang terancam? satu reasoning yang amat tidak logik, pelik lagi mengada-ngada, setaraf dengan reasoning perempuan delusional Brahmin tahap dewa anak-anak tuhan.

No comments: