Friday, May 20, 2011

Help me with my BOMOH pls

I saw an advert pasal ada progrogram di mana tah. The lost world of Tambun, or may be not at all. My be kat shopping-shopping kompleks aje. Namun sebab saya ini orang Melaka, dan Upin dan Ipin itu sangat sinomin dengan Water World Ayer Keroh, minda saya terus akan terbayang tempat permainan aqua, jika saya lihat ada poster yang memaparkan imej Upin dan Ipin.

Programnya adalah program bersama. Pengarang dan Pembaca. Mari membaca. Saya sangat teruja nak bersama kalu program itu dibikin dekat Water World Ayer Keroh. Saya sedang mau mencari the Bomoh Apprentice dan berharap satu hari saya akan dapat menghasilkan karya kreatif yang macam-macam itu juga. Why I like bomoh so much?

He he he….nantilah kalu rajin saya cerita.

Klu nya…

My mom kematian suami sejak dia berusia 27 tahun lagi. Oh mak saya tidak seperti saya. Dia sangat cantik dan ramai peminat. Infact setelah kami berpindah ke Alor Gajah pun masih ada orang yang berminat dengan mak saya.

Mungkinlah ada peminat yang frust menonggeng tak “dapat” mak saya, maka tercetuslah cerita kunun ada roh-roh yang merayau-rayau pulang semula memesrai isteri-isteri, suami-suami mereka (cewah ya ya ya macam cerita nangnaklah tu) menyebabkan para suami atau isteri rasa “apa perlunya aku nikah lagi?”

The truth is kami ini orang biasa yang sangat limited pergaulan kami, jadi memang tidak ada rangsangan untuk berpasangan semula selepas ketiadaan suami. My mom committed membesarkan saya, she don’t have time to think about herself. It is me who hinder her from re marry. Pempuan ni macam-macam dia fikir, saya ini mungkin to my mom’s “eye” seorang manusia yang “difficult”. Cerewet. So my mom, mungkin dia fikir saya akan menarik diri dari keluarga barunya jika dia bernikah semula.

So dude, bebs, it not because my dad balik tiap-tiap malam teman my mom tidur, yang menyebabkan mother pilih untuk sendiri sehingga kini. Ya ya ya I really wish my mom berkahwin semula. Once I pernah suarakan perkara ini dan ini respond dia “ko nak lepas tangan ya! Ko tak nak jaga akukan. Aku memang tau ko memang tak senonoh!” opss. Nangis lagi. I dunnu how many times I make her cry. Thats why God create daughter, I suppose, to make her cry, so mother can be stronger and better person, isn’t it?

No comments: