Thursday, May 12, 2011

DONE!

Selepas saya solat Asar baru selesai, meaning my borang is ok. Should I race to Jaya Jasco Ayer Keroh, to catch postal services which end at 6???Neeh neh neh neh neh. Esok ajelah. Pos laju. Nasib ko la ada rezki sabut timbul, rezki batu tenggelam. Harap-harap sampai on time dan diterima.

Kenapa bule stuck sampai berhari hari? Sebenarnya Jumaat suda saya kasi itu borang sama bos saya untuk sokongan dan signature. Lepas itu saya diberi tau bos saya tak confident apa nak tulis dalam ruang recommendation. Dia nak tulis disokong, tapi dia rasa tak sesuai sebab borang itu dalam bahasa Inggeris. Saya tepuk-tepuk dahi (imagenary aje, ya ya ya sini semua kena control ayu. Hmm dah start brangan dah nak jadi EO-Executive Officer ni hai prasan, prasan, prasan, cepatnya ek saya bertukar angan dari MIA member, quite, serius aja kind da pesona, into control cool EO).

Bos minta pegawai Bahasa Inggeris tolong isikan bahagian itu. Pegawai saya pula minggu ini busy dengan auditan. Hari ini baru jumpa. Masa jumpa tu dia belum isi lagi, so I cakap bubuh aje disokong. Maka tercatatlah dalam borang permohonan mengikuti kursus Ijazah dalam pengurusan secara e PJJ itu perkataan DISOKONG.

Why mau tulis English juga? Kalu pasal itu, atau pasal lambat maka permohonan saya itu ditolak, idakle tension, sebab saya akan cuba plak dengan UiTM September intake ini. Ntahlah apa tepleotnya saya ubah fikiran untuk apply N. Rasa macam terkilan juga. Tapi ntah subjek yang ditawarkan dalam Ijazah pengurusan ini sangat menarik, antaranya psychology, bahasa Jepun, Cyber law. Lepas tu saya berpeluang sambung Sarjana Sains Politik.

Kawan saya tak setuju dengan rancangan saya mau belajar sains politik. Dia kata “apalah, politik pun nak blajar”. Saya fikir jika saya serius mau terus menulis, belajar Sains Politik secara formal itu satu keputusan yang wajar.

No comments: