Saturday, July 24, 2010

Ambitiousnya Saya



Hari tu saya pergi belajar berenang, ada anak cina ketet umur dalam 4, 5 tahun gitu. Budak tu macam terkejutlah dan rasa funnylah orang gemuk nak berenang. Abeh tu cikgu renang I pula macam terasa, so dia suruh I pergi hari weekdays. Weekdays tak ramai budak.

Kita tak kisahlah, pada budak tu, alah budak, pada dia orang gemuk ni kalau jalan atas darat pun terhegeh-hegeh, cam no lah eh nak berenang? Memanglah mula-mula tu saya terwoble-woble, lepas macam ntah lenguh tangan rasanya. Balik rumah rasa sengal-sengal. Nevermindlah kan back home saya sikit-sikit bikin tricep’s work out, nanti oklah tu. Ya one more thing, improve on my cardio by doing a bit of aerobic activity. A bit??? Huh. My cikgu renang said cycling is good for people like me. Low impact on the joint, kalu nak comparekan dengan berjogging. Aiyyoo this freestyle ini memang memenatkan sungguh. Tercungap-cungap den dibuek eh.

I know, saya yakin, saya akan boleh buat freestyle from one end of the pool to the other end of pool sebelum puasa ni juga. Uish ambitiousnya. Ceh macam bagus jah. End yang pendek tu, bukan yang panjang di tempat terdalam tu. Why not kan, semalam pun dah sikit-sikit bulehlah tu. Kalu tak dapat sebelum puasa ni, tak pelah, janji sebelum masuk tahun baru saya mesti meet my target. Bersemangat-bersemangat-bersemangat. Practice make perfact.

On saparete note, mid term test for Biz Maths situ hari tu, kawan saya sorang dapat A, sorang lagi B-. Hah dapat B- tu pun sebab careless mistakes. Dia bilang kalu dia tak careless memang dia boleh dapat A. Saya memang rasa sangat terkilanlah pasal hal-hal careless-careless ni. Sapa kata anak Melayu tak buleh buat Maths.

No comments: