Wednesday, July 5, 2023

PENAT

Bermula hujung minggu lalu saya ni bebetul penat, sampaikan semalam setiba di rumah jam 7.30pm, mandi solat Maghrib, terus tertidur saya ni until jam 5.30 in the wee hours. Isyaklah saya di hujung-hujung waktu saaannna----

Apalah yang penat tu? Weekend jiran saya yang sekian lama menjanda, bertemu jodoh semula. Jiran saya ok jak, tapi kakak dia yang lelebih sediakan almost 100% persiapan perkahwinan tersebut. Lagi satu weekendkan ada masa berbaki untuk orang mengerjakan ibadah korban, so saya letih emosi tengok lelembu berhimpitan dalam satu lori sebelum dikorbankan satu persatu. Honestly this is the first and the last time saya akan menyaksikan ritual ini dilakukan. I tak suka tengok the whole process. Daging kau sukalah pulak makannya? ntah lepas ni rasa makan sayur saja. Sedih.

Pulang sini Putrajaya ni opis sibuk yang buat majlis bersara Timbalan kamilah pulak. So sebagai orang berbakat ni, khidmat saya memang diperlukan. Saya ni, kan memasak boleh, buat kek/kueh/manisan boleh, buat deco-deco pun boleh, pendek kata serba lengkaplah taunya saya ni kalau kau nak buat event-event waima kenduri kawen pun, kan. Tapi saya rasa cepat letih. Mungkin saya mengalami gejala menopause agaknya. Saya mengalami sakit-sakit sebelah kiri badan saya dan saya rasa nak tidurr saja. ek sebut tidur tu bukan kah engkau memang suka tidur, juara tidur, sejak dari sekolah dulu? Dalam kelas pun kau boleh tertidur.

Pendeknya saya nak cakap gini, kalau kita ni berbakat, kita memang penatlah. Sentiasa orang nak suruh kita buat itu, ini. Kita pun minat nak buat. Tapi tangan kita hanya ada dua saja. Kita tak mampu nak buat semua. True ada team work, tapi begitulah tak tahulah mungkin gejala barangkali gejala menopause tu bikin saya cepat letih. Perlukah saya menjalani rawatan hormon replacement therapy?



No comments: