Wednesday, July 19, 2023

Haters part 2

Like Ai said before aku chill-chill aje, walau berkelompok dengan kawan aku kata kumpulan cantik kaya jelita ni. Aku ni like cerita-cerita kreatif kuat berangan aku sebelum ni aku tukang bancuh air je, melukut-lukut tepi gantang. Aish malas aku nak jadi teraju utama aih. Kalau dalam group pun most of the time aku diam je. Selama ni ada juga pernah dengan tak sengajanya terkelompok orang glems ni, tapi aku perati je. Nak naik "ateh pentas" berpancak silat sama, tak koselah aku. Aku makan pop corn je sudahlah. Penat memikir sapa-sapa dok pedajal aku ni. Lebih-lebih lagi zaman med soc ni, kan. Apa kita upload dia screen shot antar kat bos pulak tu.

Hah itulah terjadi kat kawan aku yang tukar nama group jadi perkumpulan wanita kaya cantik hebat bla-bla ni.Dalam kata aku tak nak campur tu, setengah petang jugalah aku dok melayan pertanyaan, persoalan dia siapa kah yang telah screen-shot status dia. Biasa kalau dalam soc-med ni kalau screen-shot-screen shot benda tak baik. Negetif, pengscreen-shot itu ada mala-fide terhadap kau.atau bersifat kepochi, jaga tepi kain orang, mengumbar orang  Jarang orang screen-shot dengan niat sesuci hati. So, kalau ada orang screen-shot status engkau lepas tu hantar kat bos, memang tak paranoidlah kalau kau nak tertanya-tanya, terisau-risau pun, cuma jangan overthingking sudahlah. Dunia soc-med ni bukan semua orang sejahtera, sihat dan gembira. Ada je orang yang mental, jiwa kacau, iri, dengki dan hasad. You reap what you sow, kalau kau dah post-sana-sini-pasal gemilang kau, ada jiwa terkacau lepas tu buat kacau, kau pandai-pandailah jaga diri.

Aku idaklah nak nasihat apa-apa. Nak suruh dia berhenti upload gambar bahagia, pun rasa tak patut. So aku diam-diam aje dan doa yang baik-baik aje. For the time being aku pun malas nak fikir sangat pasal kumpulan wanita hebat ni, so aku fokus je nak diet eat clean. Kumpulan aku dah bising memasing baju dah ketat dan kena bukak dart pun ada. Mana taknya asyik makan-makan-makan. It's time to start to jaga makan. Tak payahlah kita risau orang yang iri yang suka screen-shot sana sini tu. biarkan dia. Yang penting kita semua kekal sihat dan gembira. Nak sihat kena jaga makan tau! sekali-sekala nak melantak tu tak salah, tapi janganlah tetiap hari tak berenti melantak hah sudahlah ya! Kalau dah sakit besok sapa yang susah?

No comments: