Thursday, May 4, 2023

Seed of Evil - Part 3

Cerita pasal benda buruk yang boleh AI bikin focusing on advertising, kan, teringatlah dulu-dulu masa zaman blogspot ni tengah trending, orang begaduh dalam laman blog, terntah apa nak kata ek, terberjiran/kelompok pulak dengan penulis-penulis/karyawan/novelis tempatan yang menunjung citra penulisan murni dan baik, ternampaklah deme ni gaduh pasal penulisan pop yang didakwa akan memudaratkan generasi akan datang.

Sempatlah begaduh, ada haters giru lagi dalam alam maya ni. Ntah sapa hater tu saya tak kenal, pun dan buat masa ni memang tak pusing pun pasal dia, walau mula-mula keras juga nak tau, nak bersemuka dengan mereka-mereka ni. Memang saya ada pergi pun tempat merekan anjur event bla bla bla. Tapi ntahlah bila tiba situ saya perati je derang buat event, macam tak de hati pula nak bergaduh, sebab ntah hati macam tahu they gonna loose or they already lose. Innitialy look like they win, novelis yang terkenal dah tulis buku-buku laku keras pun derang boleh serang sampai novelis tu berenti menulis, inikan pula penulis blog yang ntah sapa-sapa tah macam saya? Blog saya nyah-aktif, lupus.No more ntah apa nama blog saya pun saya lupa he he. Dah lama, kan lupa gitu.

Today dengan kedajalan AI saya teringat mereka. Apa rasanya ya sekarang ni. Dulu penulis tu manusia, ada hati ada perasaan. Kalau hari-hari kau serang dia dengan kata nista, dia boleh koyak. La ni kau berhadapan dengan AI, bolehkah AI koyak? Owh tak lama lagi mereka ada pesta ka KL sana. Rasa macam saja nak tunjuk muka lepas tu buat muka setan dan tanya "how do you feel now"----aboden? he he---

No comments: