Sunday, May 28, 2023

Pempuan Plak Nak Apa ek?

Saya ni pempuan, sure saya tau apa pempuan nak, kan? Sebenarnya saya tak tahu, dan kadang tu saya pun tak faham. Pempuan lain la---kalau pempuan kengkawan saya, (geng-geng masak-masak) yang tak berapa kerat tu, tak le saya apa derang nak. Kita nak satu je, nak makan sedap-sedap, nak makan banyak-banyak tapi tak nak gemuks. Hah lagi satu, lepas makan, ngantuks nak tido. Kalau tak, nak gi soping, nak gi karaoke. Yang dah kawen tu, kalau boleh anak-anak tu semua disiplin dan tak peningkan kepala. Laki, ipar duai, mak mentua, biras semua tak kasi sakit hati, tak kasi pening.

Tu maunya kami ni, tapi manalah boleh dapat macam gitu, kan. Sedikit sebanyak mesti ada pening-pening lalat jugak tu. Yang tak kawen macam saya peninglah bila selera tak pernah susut, berat pulak tak reti nak turun-turun. Tapi terpaksa turunkan jugak, kalau tidak anual check-up nanti kena marah dengan doktor.

Tu tu ada jenis pempuan yang level-level atas-atas tu, level-level serikandi, pejuang negara, itu tak saya tak berapa pasti apa maunya mereka. Tapi saya ada jugak sesikit kawan pejuang sastera bahasa. Maunya kalau boleh novel-novel macam BABI tulisan novelis Azwar Kamarudin, dan yang sama waktu dengannya---itu barang novel keluaran Dubook tu kalau boleh gomen ni amik tindakanlah sikit kat penulis dan penerbit dia tu. Denda ka, bagi kelas bimbingan moral ka, apa-apalah, kan. Senang gam je novel-tulisan begitu. Novel-novel keluaran Jabatan dia, kawan-kawan dia boleh gomen paksa rakyat beli sorang satu, sapa tak baca kasi denda sama mereka---biar laku keras. Gomen juga kalau boleh bagi lebih bajet untuk bahan-bahan bacaan yang berhemah, berakal-budi tinggi. 

Pendek kata semuanya GOMEN-GOMEN-GOmen. GOMEN tak cukup duit? Itu PM sudah rampok banyak duit, kasi jatuh itu PM, ganti PM baru, lagi dan lagi dan lagi. Kalau boleh PM tu biar dari kelompok derang yang berbudi luhur. Agak-agak saya ajelah. Ntah apa sebenar mau derang ni idaklah saya berapa pasti sangat. Saya pun tak mau tulis lelebih, nanti takut tersalah tulis jadi fitna.

oklah meh nak share gambar geng-geng achik suka masak-masak:_

Macam ni kamiurang. Makan-makan-makan--tak de fikir lain deerrr

Hah how about pempuan yang suka mekap-mekap? Yang ini pun suka jugak nak cantik-cantik, tapi malas, kalau orang mekapkan, buatkan facial, sukeleerr, tapi kalau sendiri nak buat hah kirim salamlah---Nak cantik tu susah, kena banyak usaha. Apa lagi maunya, tak payah mekap, tak payah jaga makan pakai, magic-magik jadi cantik macam Natalie Portman, tak dimamah usia macam Jenifer Lopez

No comments: