Monday, October 21, 2019

MACAI's Atuk 2

Hari ni kawan dok post pasal Khazanah Nasional pulak. Post tu nak ngutuk Atuk leeerr... Atuk ni kalau bab ekonomi memang hancur. Tahu nak menjahanamkan aje. Tak macam Pak Lah dan Najib yang pandai mengatur ekonomi.

Ekonomi bukan susah sangat pun. Tapi kalu dah tahi judi gila main saham, taja kawan sana-kawan sini, memang teruklah jadinya. Kawan pulak dengan orang CIna kaya yang suka tipu cukai, suka bisness-bisness gelap ni, kan. Hah memang hancurla jawabnya.

Puncak kehancuran, tak lama lagi Malaysia bakal kena sekatan ekonomi oleh Amerika. Kenapa? Ntahlah malas nak baca satu-satu. Tapi kalau dah taik judi kawan dengan ekonomi gelap, memang nak kenalah dengan si Polis Dunia tu,kan

Sekejap lagi kaum machai semua bolehlah keluar gua terpekik-pekik yang Atuk tahi judi tu penyelamat ummah sebab berani berperang dengan Amerika. Kunun Amerika tekan kita sebab Atuk sedang berjihad memerangi thaghut dan Dajjal. Ko percaya ka? Atuknya pemimpin kurnian langit, pembela ISlam. Kau percaya ka? Mestila kau percaya mati-matian, sebab kau machai atuk, kan?

Kalau kau baca tulisan saya, which I don't think you baca, mesti cepat-cepat kau kata tulisan saya tak boleh pakai sebab saya sakit mental. Orang macam kau memang saya tak nak seru aaiiihhhh, kalau ku seru, aku yang "kena". Saya tulis untuk cacatan sendiri je. Betapa tahi judi dan kaki fitna diangkat, dijulang tinggi, dan pasal tahi judi dan kaki fitna ni, manusia lain boleh saling bergaduhan. Hina-menghina sesama sendiri.

Nauzubillah minta jauh diri jadi orang yang begini.

****
On separate note, saya tak risaulah sangat pun pasal si tahi judi kaki fitna ni dok jadi kepala negara, pun. Sapa jadi kita kuli tetap macam tu juga. Lagi satu saya percaya negara kita ni Tuhan pelihara. Cukup masa Tuhan dan Dia adalah cara mana besok nak dibalasNya dosa-dosa si tahi judi dan kaki fitna ni, kan? Tak payah terhegeh-hegeh sangat, dok pi upah tukang tuleh serata donia, pi bukak, bongkar cerita dalam-dalam kain Atuk yang dulu-dulu tu. Tak yah cerita pun ramai orang tahu. Itu faktanya. Cuma kau aje sekarang ni nak putar belit fakta dengan khayalan kau yang makin hari nampak kau pulak yang makin macam orang sasau tak pergi sekolah.

Negara bangkrap? Haiiii Greece pun pernah bangkrap, tapi rakyat Greece ok jak. Cuma saya harap idoklah sampai naratif songsang-mengarut si Tahi judi ni jadi fakta, jadi bahan sejarah. Ditulehnya cerita tak betul pasal Melayu. Melayu pemalas, Melayu mudah lupa, Melayu rahsuah, tak padahal yang buat benda tu semua dia jugak, kan hihihihi----

Melayu yang itula. Dialah tu. Sedangkan kita Melayu ni ramai yang ok-ok-normal-normal aje. Tang ni kita boleh doa aje yang segala tuduhan dan Fitna si Tahi Judi ni Allah bongkarkan dan tunjukkan pada kita semua.

Hat engkau si Machai kutuk, tak payah tunjuk pun tak apa. Mata kau dah buta, dah tak nampak orang lain selain si Tahi Judi tu untuk terus "sambung nyawa" kau, kan?






No comments: