Thursday, October 3, 2019

Odah the Vass---ops Mardheee

Nak kata saya ni pemalas, pemalas juga. Tapi mungkinlah saya ni jenieh berempati tinggi. Kalau masuk kandang kerbau tu menguak, masuk kandang kambing mengembek--- Malas-malas kita, bila bercampur orang rajin kenalah action rajin gitu.

Kalu ikut malas saya ni, nak berangan je he he.... dok eh nak mengarah aje. Kalu tak sakit agaknya kalau kije dah jadi bos besar la ni. Tapi sebab sakit,kan. Ha-- jadi kuli kecik ajele---rupanya ramai la ni budak-budak ada master pun jadi kuli-kuli seropa saya gak. Tak tu ada hat sorang tu, tak taulah apa nak kata, macam pahat dengan tukul bak hang--- tak tau apa dia buat, berangan aja kut. Berangan nak jadi bini no dia Dr Maza. Hah Dr Maza hat mufti tu---

Nak jadi bini orang besar, bini orang alim-alim, jadi pemandu pelancong Masjid sukarela. Hang nak jadi pemandu, jadilah kami tak kisah. Yang jadi kami bawang-bawang ni, peragai serupa haram jadah bila masuk meeting. Bos tanya boleh dia buat muka bodo dia cakap tak tau tak tau dengan nada yang hang rasa nak bagi pelempang sebijik naaa---- Bos belanja nasi lemak kami pakat-pakat minum ayak kopi sama-sama, dia mai ajak minum sama--- bukan nak toleh, nak senyum cakap terima kasih ka, buleh buat muka bodo dia jalan straight menonong gitu. Kami ni idaklah teringin sangat nak makan-makan sama dia puuunnnn---ambik budilah sikit,kan. Makk aaih baru tak sampai setahun jadi pemandu pelancung Masjid dah buat muka badak sumbu kat makcik bawang opis nihhhh. Boss aku pun satu, awat perangai supeee dengan aku jugak suka membawang. Membawang Mat Sabula, Mat Abang Mujahat kanda-Dindalah, hat semua ustaz-ustaz Putrajaya turn Menteri, tuuuuu--- Nasib baik tak bawang lagi hat Maszlee kasut hitam SETPOL dapat hellfire---eh Vell ke Hell, tak kisahlah hat blakang-blakang ada fire-fire naaaa---kalu tak lagi panjanglah muncung badak dia tengok muka kami naaa---Hang tu belum lagi jadi bini no2 dia, masih lagi kerani macam aku ni, so buatlah perangai molek sikit. Besok kalau kompen dah jadi bini hah bolehlah kau nak berlagak bagai.

Hah padan muka bos dok jaja dia buat kije straight antar ke the berry berry Big Bos kat Kementerian orang No 2 lepas Menteri. Kalau ada Menteri agaknya, terus pi hantaq kat Menterilah gamaknya. Kalau kije kau tu baguih sangat, tak pa juga. Ini baris pertama--Big bos tengok dah terbeliak mata big boss. Tak kisahlah dia nak kasi mata bos aku tebeliak lantak piiiiilahhhh. Yang aku menyampah sangat ni, bila dah terbeliak mata big bos, boleh bos kecik haku antar hat kami yang kaki bawang  ni pi sattle taik yang dah dia buat. Hantar orang kuat Masjid Putrajaya ni ngadap big Boss, kan? Pi dok masjid pun bukan ngaji pun, dok pi merenyeh dengan Pelancung-pelancung jak yang lebih. Kalu pelancung hat jantan lagi leborrr renyehnya---

Owh aiiii, sat ni nak ngadap Pegawai Khas Big Boss ni, hai tak senang perut aku dibuatnya weehhhhhhh....Rasa nak terberak, tapi tak keluar, nak teeekencin, dok temenung dalam toilet, satu kencin tak keluar pun hada niiiih...

***

hat ni pagi-pagi dah pasang ceramah agama omputeh cakap. Dia kalau dengan ceramah agama bahasa omputeh jak. Kata minat Maza, tapi hok slalu dengo hok cakap-omputehlah yang boleh aku dengo dari workstation ni. Aku apa lagi, aku pakat pasang Odah the Vassss, tah reti bahasa ka idak, tak taula hakuuu----

No comments: