Wednesday, May 29, 2019

Padan Muka Orang Jahat? eh Orang Jahat ka dia?

As Najib fan personally I memang tak benci Tun. Infact sejak PH ambil alih gomen dan Bursa asyik jatuh-jatuh-jatuh memang I senyum memanjang je. I know tak baik macam itu. I patut bersedih, tapi nak buat macam mana, each time kuar cerita Bloomberg kutuk Bursa I susah nak kawal jadi sedeh. I jadi tersengeh-sengeh sendirian mengadap sama ada screen desk-top or lap-top or hand phone.

Semalam, kemuncak rasa macam nak buat kenduri bila baca Daim kata Bursa menjunam sebab Menteri tak bijak berkomunikasi. Memang seronok sangat rasa. Lagi sangat seronok kalau statement Daim ini akan bikin Lim Kit Siang jatuh gila babi dan bongkar balik skandal perdagangan mata wang BNM yang didalangi oleh Daim sendiri. 

Tapi Daim dia bukan bodoh, pun. Dia seorang yang cunning dan calculative. Bila dia berani kritik anak kesayangan Kit Siang saya rasa dia dan congak-kira yang langkah dia takkan sumbang. Itu Daim punya imejlah... dia sentiasa kelihatan seperti seorang yang akan dapat apa yang dia mahu at any cost. Tengok ajelah dalam keretapi laju ERL, last-last dapat dia pergi Cina dan seal new deal dengan kerajaan Cina. 1MDB pun sama jugalah tu. Mesti dia ada saham dalam projek TRX yang blue chip itu. Tapi dia tamak, dia tak puas hati dan cuba serang buah hati DAP pula.

Dia mungkin rasa kalau Najib yang brilliant itu senang-senang aje dia boleh jatuhkan, apatah lagi Guan Eng yang nampak macam bodoh-bodoh alang itu. Kacang jak tu. Tapi kita tengok ajelah. Kadan orang licik macam Daim ni, besok yang jatuhkan dia orang yang dia bodoh-bodohkan juga tu. Iyalah, lagi malulah kalah dengan orang belajar akauntan sekerat jalan dari kalah dengan CEO yangg yang memang bijak dan hebat ilmu pelaburan dan kewangannya, kan? Lagi padan muka kalau dia rasa macam dia boleh makan, lanyak jak lawan dia, tapi lepas tu dia yang jatuh tergolek. 

Kalau dulu dia dah pernah tergolek dengan Soros kat FOREX, sampai gomen kena bail-out dekat 30billion, taklah malu sangat,kan sebab Soros memang Soroslah, jangan memain dengan Soros and the gang. Tapi mana tau if kali ini Daim tergolek dengan Uncle Kit Siang, hah!!! memang padan mukalah. 

****

Eh, cop cop cop____ kau tak benci Tun, tapi ko benci Daim ka? Idaklah juga benci. Tapi kalau jeneh orang idakla wizard sangat pun. Sekali kau tertonggeng berbillion-billion duit Negara punah kau kerjakan, lepas tu tuding jari sana sini, orang lain jadi kambing hitam, memang orang itu sangat teruklah.


No comments: