Tuesday, May 7, 2019

Paranoid

Semalam saya bukak-bukak FB kuar kat feed saya orang share pasal Bazar Ramadhan di KL dan kisah JPJ dan cermin gelapnya...

Nasib baikla saya dalam "recovery journey" sakit schizophrenia dan apa-apa paranoid yang terlintas difikiran dapat saya tepis dengan tenang. Iyalah kalau peranoid tu bukan paranoid, it is real, bukan masalah atau kije saya pun nak cari jalan penyelesaiannya.... ok mari kite citer pasal paranoid-paranoid ini:-

Paranoid 1- Bazar Ramadhan.

The new Ramadan bazaar in Jalan Raja got off to an ignominious start on the first day of the puasa month. 
Saya baca, orang yang share pasal Bazar ni kata keputusan kerajaan PH mengalihkan Bazar Ramadan dari Jalan TAR ke Jalan Raja bikin peniaga kerugian kerana kurang sambutan. Ntah saya pun tak tahu kat mana Jalan Raja tu. Lagi pun, kan Ramadhan baru bermula, nantilah bila nak raya betul ok ka tak ok kan?

Tapi minda saya dah cakap hah ini satu konspirasi yang tutup periuk nasi ummat Islam. Atau saja tau PH ni nak tengok Melayu mengamuk, agaknya!!! ie provokasi PH untuk mengamukkan Melayu.

Paranoid 2 - Cermin gelap


Ni JPJ ni saja benar cermin gelap ni sebab Menteri pengangkutan dah kawtiem dengan gangster-gengster la ni nak cermin gelap, susah polis nak cam dan tangkap ketua gangster sebab cermin kereta dah gelap. Wah lepas bolehlah ketua-ketua gengster bermaharajalela jalan-jalan pusing-pusing kotaraya bila kereta dah bercermin gelap.

Kesimpulan Paranoid 1 dan 2.... huh! Kerajaan PH ini memang membuat RAKYAT HIDUP JADI TIDAK TENTERAM...menindas peniaga kecil, memanja/rajakan gengster kaya jual dadah, niaga judi haram, niaga tempat maksiat.


Tapi tu mujurlah saya boleh tepis paranoid-paranoid ini dengan mengatakan, kalau betul tak PARANOID, Allah,kan ada. Kita takut dengan ALLAH bukan dengan PH!!! Kalau betul tak Paranoid, tahulah ALLAH membalasnya nanti.

No comments: