Sunday, March 24, 2019

Melayu Buli Melayu

Saya garu kepala apa "big deal" sangat pasal benda ni sampai perlu bertikam-tikam lidah di tempat tertinggi Negara lepas tu disensasikan di media?

What's wrong dengan law maker kita? If I were Najib, I dah terbayang bukan-bukan dah.... I dah terbayang benda begini akan berlaku, I bawa Rosmah, kumpulan pakar provoke PH baling telur dekat Rosmah. Penyokong-penyokong I pun naik angin, dah berlakulah pergaduhan yang maha dahsyat....


Menteri mentot kasut hitam pun bertempiklah dalam FB kata..... hah itu dia penyokong penyamun, memang patut pun perangai serupa penyamun...

Maka mengekek-ngekek gediklah Machai siMentot sambil tinggal komen begini diikuti dengan 3x emoticon mata heart shape... "tersenyum ai dibuatnya dalam tahjud, baca status YB ni"

he he.....

Adakah ini sebenarnya how we spell "people" in Malay. Lepas ni Mentot boleh arah DBP tukar ejaan rakyat kepada RAYKAT.

Tapi yang ironinya, bodoh piang tak reti tulis bahasa dengan betul pun, orang Najib dah tak keruan dan terperangakap dalam "game" mereka. Sekarang ni PH dah tak de modal, melainkan provokasi.

Provokasi adalah pembuli's last resort, if they cannot shake-us. It is up to us untuk "menari" bersama mereka atau kekal PEGUN. Dan untuk kekal pegun tidak semudah yang diucap. TRUST me.

Dulu masa puak-puak ni belum jadi pemerintah, derang cakap derang diBULI... pemerintah BULI mereka. Tapi mereka selalu juga BULI orang yang tak setuju dengan mereka. Kaki BULi memang suka membuli dan saya tak kata puak ni jeer yang kaki BULI, pihak sebelah sana tak ada pemBULI. Both camp pun ada kaki BULI. Pegi mana-mana pun pemBULI memang ada.

Saya bukanlah pakar pasal BULI-BULI ni, kadang pun kita buli orang, orang buli kita balik, kita tau dan mengakula yang kita ni pendosa tak maksum. Life memang macam gitu lah, dia.... Yang tak boleh belah tu, memBULI atas sejadah dalam tahajud tu. Itu yang kita geli-geleman tu....he he....

Honestly i want to see Mentot jadi PM and BUNGA-BUNGAAN mengisi think-tank Negara. Memang nak tengok lebuh-raya udara dan kereta terbang lalu-lalang atas kepala kita. Gaji CEO RM4,000 sebulan. Iya RM4,000 jer. Semua barang FREE kerajaan BUNGA sponser...Kalau semua dah FREE wat pe gaji nak Mahal-mahal? HA HA HA...

Eh mana satu yang kau nak tengok jadi PM ni? Mentot ka Bontot? Dua-dualah. Mula-mula kasi Bontot dulu, pastu Mentot. Bule?

No comments: