Wednesday, March 13, 2019

Kita & Nafsu 2


Nafsu no 2 selain makan, yang saya cerita semalam, ialah nafsu menggosip. Paling suka saya gossip sejak dari dulu lagi ialah Abang Non & d geng Pembangkang yang kini dah jadi pemerintah. Suka betul saya follow dia; mereka dan juga tukang-tukang tulis propa mereka yang anggkat-anggkat pemimpin pujaan mereka setaraf Nabi itu, sampai sekarang. Saya rasa Abang Non dan rakan yang sama waktu dengan dia itu mengalami delusi grandeur. Dengan bantuan tukang-tukang tulis yang sama ada mengakat diri sendiri atau diangkat sebagai penulis bermujizat gigih menulis naratif pemimpin wali pilihan langit untuk betulkan keadaan yang tak betul di Malaysia ini. Bagi Abang Non & the team, walau berkali-kali gagal, tetap juga berusaha tanpa jemu.....

Personally, dulu saya rasa alamak janganla dia ni jadi PM, dululah. Masa dulu masa saya perasan saya pandai sangat dan benda piling menyakitkan hati ialah an idiot, mereka-mereka yang saya rasa IQ tak setinggi saya. Itu cerita dulu lama dulu masa sekolah sains dulu.

Sekarang saya tak rasa macam itu lagi. Dunia ni ramai orang IQ biasa-biasa aje, tapi ok, ramai IQ tinggi tapi KO. Bila saya dah sedar perkara ini, seronok pula nak tengok Abang Non jadi PM. Kita dah tengok Nobita jadi Menteri Kewangan. Dulu kita ingat dia pandai sangat. Semua Jabatan memuji dia masa dia jadi MB Penang, sijil audit bersih sokmo. Bila dia jadi Menteri Pusat, haiii ni apa pasal asyik-asyik nak jual itu ini, ni. Tanah Tabung Haji jual, saham sukuk dalam Khazanah pun jual. Petronas dipaksa declare dividen lebih.

Hah! bila dah jadi Menteri Pusat barulah kita tahu, rupanya cara dia menyelesai masalah memang macam itu. Jual rete. Hah!

Itulah kita tak sabar nak tengok Abang Non jadi PM ni. Apa pulak dia buatnya. Saya agak lepas ni kita boleh kawen sesama jenis kut… he he.. ops saya tak sabar je nak tengok Sajat declare dia mengandung dan beranak ha ha ha ha. Kalau pergi kupi-kupi, bolehlah bergossip ria-sakan.

Aiks tapi tu ingat-ingat sikit la bergossip ni sejenis penyakit jua. Dari ko begossip Abang Non baik ko ajak kawan kupi kau bersenam sama. Dari dia dok beli Herbal life mahal-mahal, tapi badan dok gebu jugak, baik bersenam,kan? Manalah dia tak gebu, jumpa kau dok menyembang buat dosa gossipkan Abang Non dan Nobita plus Maszlee Mentot Kasut Hitam, sambil minum kopi, makan kek. Herbal life dia pun masuk longkanglah bila jumpa kamu, kan?

Ok kawan jom kita mulakan hidup sihat, senam lebih Kurangkan bergossip….

Owh on separate note saya nak juga membawang kat sini.... 

Ada satu mamat ni dan company dia, dah lama dah saya dok perati-perati; sampai saya bukak SSM, to know who the FUCK they are;;; Malangnya the financial statement is not available walau rekod Income tax yang saya dapat secara tak halal tunjuk syarikat ada bayar cukai...

Kenapa saya sibuk sangat? Sebab saya rasa dia ni bukan pandai sangat meniaga pun, tapi ditaja oleh bos-bos serupa pemimpin Mukjizat ini, lah. Tapi sampai hari ini saya boleh syak-syak aje. (NO, I don't think Abang Non BELA dia, Abang tak mainla budak LOCAL-LOCAL, nak jual buku, royalti pun tak reti bayar kena sumpah dengan penulis, nak jual kopi tak reti, tak laku, jual Ayam Cheese plak. Ko tengok Abang Non ada jenis makan Ayam Cheese ka? Abang walau dah tua, maintain slim apa? Perut jak kadang-kadang kempis, kadang-kadang buncit. Yang buncit tu bukan dia. itu clon dia.  Ko ingat boleh dapat body macam tu ka kalau Mari-Mari Mau Ayam Cheese?) Ok,  tak kisahla,kan sapa pun derang nak angkat, angkatlah. Dah terangkat pun. Terangkat bos memasing dah jadi menteri macam-macam, dan terangkatlah juga pekong yang bos tu tak ada mukjizat pun.

Dia dah sedar dia kena tipu rasanya; tapi nak lawan rasa tebal muka, dia pun bertempik suruh kita semua tutup mulut dan jangan POLITAIK kan isu... aish aku nak je komen kaw-kaw kat tempat dia menempik tu. Tapi tu, buat apalah nak tambah garam kat luka dia,kan? Sapalah yang tak luka? Pemimpin bermujizat yang diharapkan dah sah-sah hanyalah BABI Terbang yang suka kencing Atas AWAN. Air suci yang derang dok mandi selama ini memang tidak syak, itu kencing BABI. Pena cuba jua nak menarikan lagu BABI ku terbang TINGGI tapi BABI dan makin berat untuk diterbangkan walau dengan kereta TERBANG.

he he seronoknya, rasa macam nak berjoget. Pandan muka, kan? 

Oklah tok sah nak berjoget sangat pasal duka orang, kan? Saya ada benda yang nak disettlekan. Selesaikan masalah penyakit terlebih layan nafsu ni dari nak dok seronok sangat sorakkan orang. Karang ada yang jadi macam Pak Pandir juga, ni, menang sorak aje. Perangi Nafsu, kerna Musuh paling besar datang dari dalam. Nabi pun ada cakap, perang lebih besar dan sukar lagi ramai yang tewas ialah perang dengan Nafsu sendiri. 




No comments: