Monday, March 4, 2019

KERAJAAN SEPENGGAL???

Wah bila Semenyih menang aje, terus kawan saya yang yakin gabungan PAS dan UMNO boleh bikin kerajaan PH jadi kerajaan sepenggal seronok dan berkeriuk-keridau bagi jolokan nama ntah-apa-apa dia sukalah.

Seronok betul kawan ku itu. Saya? Memang saya seronok, tapi tak nak seronok sangat macam kawan sebab saya ni,kan auditor. Auditor dia kena skeptikal sikit.

Pada mata puak konservertif, puak liberal ni jahat. Orang jahat dia boleh buat apa sahaja untuk kekal berkuasa. Perasaan skeptis saya dikuatkan lagi bila berlaku insiden, gaduh-gaduh antara penyokong BN/UMNO dan menteri PH. Orang kata menteri PH ni mengada-ngada, tisu lebut bla bla bla... tapi saya melihatnya sebagai satu amaran PH "how far can we go" hurmm. Undang-undang, mahkamah di sebelah siapa.

Apa yang tersirat, BOSSku, kalau lawan dengan Atuk, petik jari je BOSSku Atuk boleh sumbat BOSSku dalam penjara. What will happened if BOSSku dipenjarakan?

Who gonna lead kempen PH sepenggal? Kawan saya tu? Jangan buat lawaklah. Dia bising dalam FB bolehlah.

So, i rasa tak mustahil PH boleh buat apa sahaja untuk pastikan mereka menguasai negara berpenggal-penggal, bukan sepenggal.

So dari berangan perasan PH boleh tumpas, baik kita fokus pada kemajuan diri. Tok sah dok brangan eh, kalau PH kalah ko bukan dapat jadi macam YB Zuraidah tu pun dari jual buah dapat jadi YB. Orang UMNO/BN bersusun ramai nak jadi calon weh. Lagi pun ko larat ka nak berkempen bagai.

Baik duduk opis, BOSSku tu, exBOSS ok. BOSS kau sekarang Maszlee ketot kasut hitam dan rakan-rakan DAP DAP DAP dia. Fokus tang dia sahaja udahlah. Kau ikut ajelah cara mereka... apa caranya?

besok kita sambung kalau sempat.

tak sambung pun tak pe, ko sndri boleh fikirlah. Kije betul-betul, jangan memonteng, jangan malas bla bla bla... aaiii aiii aiii, tak payahlah saya ulang benda-benda dalam silibus etika kerja ea, bacalah sendiri, kalau nak tau.

Cuma ada sikit extra untuk saya yang gemuk ni. Kita kena kuruskan badan. Kenapa nak kurus? Iyala takut menteri PH paranoid, gemuk-gemuk ni bayangan kak Mah dalam Jabatan. Kan derang benci sangat Kak Mah. Too bad Kak Mah gemuk. Untuk menghindarkan Menteri PH paranoid, kenalah kuruskan badan. Nanti dia ingat kita ni kak Mah. Kita minta selfie, takutlah dia percaya yang kita dah cekak leher dia. Hai hai hai tak pasal-pasal kena masuk jel nanti. Eh apa eh hukuman orang cekak leher orang? Boleh masuk jel ka?

Oklah tak moh fikir bukan-bukan, jom fokus fokus, kurus badan....

SEKIAN....

No comments: