Tuesday, August 7, 2018

Onar MARINA???

Tanjat gugurlz bila buka FB tetiba ada mamat marah-marah dalam sana. Hoiiyooo marah betul dia pada pepuak LGBT ni. Kenapa dia marah sangat? hurmmm pasal gempa di Lombok.. Target sasarannya adalah anak Perdana Menteri kita. Apa pasal gempa di sana Marina yang kena marah?

Well, jalan fikir mamat itu begini,

eh memang saya tak boleh baca jalan fikirnya. Apa kaitan perjuangan Marina membela kaum LGBT ini dengan gempa di Lombok.

Tapi mamat tu kata, Lombok dah gempa, sikit hari tak mustahil nanti Malaysia ini akan terbelah dua dek gara-gara Marina. Haloooooo adakah gempa di Lombok disebabkan oleh kaum ini? Setahu saya Negara barat sana semua ok dengan LGBT. Ada negara yang berPMkan lelaki gay, ok jak tak gempa pun.

Hensem tak Isteri Aiiii?

Di Malaysia ini pun saya kira LGBT dah lama berkembang pesat. Saya tak menyokong perjuangan Marina. Tapi cuba kita fikir begini. Jika Marina berjaya, apa akan jadi? Malaysia kan terbelah dua? Nauzubillah. Kita doa yang terbaik. Kalau Allah boleh beri ehsan kepada Laxembourg yang berPMkan lelaki gay, kenapa tidak DIA yang Maha Pemurah ini memberi perlindungan pada Negara yang kita cintai ini?

Hopefully Allah tidak hukum kita macam Allah hukum penduduk sodom. Jika semua ok aje, tiada gempa jika Marina berjaya. Apa akan jadi? More lelaki yang selama ini hidup berpura-pura akan "come out of their closet". Ini akan menyelamatkan banyak orang. Menyelamatkan wanita tak berdosa dari mendapat penyakit kepada lelaki dua alam ini. Wanita pula akan jadi Lesbian? Saya ok jerrr...berapa ramai kawan-kawan saya yang pondan, saya tidak pula terdorong nak jadi pengkid pun. Yang dah jadi pondan memang kita nampaklah, yang pakai kawan saya? Don't tell me ko naif sangat fikir derang menaji sesama sendiri, NO! Pasangan mereka adalah lelaki yang kita nampak normal hokey??? ko tengoklah teman lelaki si Sajat dan si Saffee tu... sikit punya macho.

Ok berbalik pasal pertanyaan bila lelakinya sudah pondan adakah wanita akan bertukar jadi peng-kid? Marilah kita ajarkan kepada wanita-wanita kita untuk meletakkan sex sebagai salah satu cara mencapai self acutualisation. Bukan macam kawan-kawan lelaki saya yang tak ada selera dengan perempuan, atau dua-dua belah aku "makan". Bila ianya salah satu cara aje, jadi banyak lagi cara lain untuk kita sampai kepada self-actualisation itu. Kita perempuankan nafsunya 9. Satu kena blok ada 8 lagi. Kau hadooo?

oh btw saya, sebenarnya nak membawang pasal mamat yang marah-marah dalam FB tu. Di akhir video tu dia cakap dengan penuh emosinya, "jangan sampai anak-anak kita kena taji"

Dalam hati saya membawang begini, kalau anak engkaulah orang gerenti tak berani taji. Anak kau yang menaji tu mungkinlah. Kena taji??? Hurmmm pening sat memikiokannya.

"****

Dalam pada itu melintas pula poster yang tertulis begini....

     Masing-masing sibuk tuntut hak sehingga lupa akhlak....

Betul tu kalau kita menuntut hak kita memang kadang-kadang macam-macam yang terselak sampai akhlak dikesampingkan.

Dalam hal LGBT ini, saya rasa saya pun ada hak untuk menuntut lelaki saya yang sudah jadi pondan itu. Tapi berhak ka saya? Saya rasa dari saya menuntut dia baik saya fokus pada pelajaran. Kita perempuan kan nafsu 9, satu kena rejek ada lapan lagi.

Well, Einstein ada kata "However rare true love may be, it is less so then true friendship"

haip!!! adik jangan perasan, akak mengata adik. Zaman akak lagi dah ada pondan tau! Lagi cantik dari Safie dan Sajat.



No comments: