Saturday, September 17, 2022

Monster

Weekend ni kau buat apa? Mesti kau duduk sensorang, gi shopping sensorang, kan? Kesian kat kau nobody love you, everybody hates you, ha ha ha ha---

Well itu, ka fikir kalau orang tu tak de kawan? Monster he he---

Tak de kawan, jalan sorang-sorang, means orang tu tak laku, jahat bla bla. Itulah dia konklusi kita bila lihat orang-orang yang bersendirian. Kera sumbanglah, tak pandai berkawanlah bla bla bla. To me pula, apa guna jika ada kawan, kalau berkawan, kijenya bergossip. Orang macam saya ni tak boleh berkawan sangat-sangat, sebab suka beranalisa-psiko. Bila sudah buat begitu, orang akan qoute and qoute "kak Mar yang cakap" mampus kau bila benda tu sampai ke tuan badan, memang masaklah ai is dikerjakan sebab yang sampai itu sudah tidak seperti yang saya cakapkan, sudah ditokok tambah. 

So, the best thing is, zip mulut rapat-rapat je. End up you tak de kawan, ke hulu ke hilir seorang diri. bla bla bla---tapi saya rasa saya ada masa untuk sakit kepala for what you think of me? If you think saya tengah berduka-gila-gila babi minggu ni, terkoyak bla bla bla---eh tetibe saya rasa ada orang tengah buat kenduri sebab fikir saya dah koyak. Iyalah koyak sebab Rosmah saya dah masuk, jel,kan? eh belum eh, tak kisahlah tapi laki dia masuk,kan? 

tetibe nak cakap yang koyak tu engkau, bukan aku. Apsal pulak aku nak koyak, kau le yang koyakkan? Kenapa saya rasa kau yang koyak? 

Pertama, Queen mangkat, Camilla jadi Queen,
Kedua, Sultan Kelantan kesayangan kamu orang semua angkat minah salleh ntah dari mana tah jadi Sultanah. fuuuhhhh!!!

Kau baru nak buat kenduri laki Rosmah masuk jel, tetiba 2 lagi Rosmah naik takhta. Hadoooiii---kesian kat kamu-urang semua. Aku pun heran kenapa Allah tak angkat orang-orang serupa kamu jadi Ratu. Kenapa Monster tu juga yang jadi Ratu. Tapi aku percaya Allah uji manusia selaras dengan ujian yang dia mampu terima. Means tu say orang macam kamu tak layak jadi Ratu. Tu je. Baru Allah uji, Taksuban korang angkat minah salleh jadi Sultanah sudah terus kau keluar hadis "if you can beat them, join them?" Geli-geleman pulak aku dengo hadis kau tu.

Aku ni hat monster ni pun tak pernah kuar hadis lagu tu bila kena tala dengan otromen korang bertalu-talu, sampai KO. Lebih baik aku pakai mentera "Out beyond ideas of wrongdoing and rightdoing, there is a field. I'll meet you there.”

****
Tetiba teringat satu cerita ni. Ini cerita betul. Masa tu aku kije kat Sabah. Kat sana aku ada BFF yang aku kenal melalui online. Pendek cerita BFF hensem, kalau bersanding dengan aku bagai pinang dibelah kapak. Knowing that masyarakat kita ni obsess dengan pinang dibelah 2, aku memang pandai ukur baju kat badan sendirilah,kan. Kawan je. Apa masalah?

Tapi tak, memang masalah besau kau! One of my office mate, bini seorang pengeran, bagi tau aku, "you tak sesuai dengan dia, kalau Dayang ni sesuai" Honestly guys masa tu aku memang sentap giler seh. Mujur ada orang Sabah nak balik Sabah, terus aku isi borang tukar mutual. Lepas tu, mak angkat aku meninggal, kebetulan, ada tiket air asia yang sangat murah, so aku gi Sabah. Kawan aku pesan, kalau ke Sabah jangan datang-  (ziarah) rumah BFF aku. If aku perlu penginapan, just call her and ai can stay with her. Ko rasa ada aku kesah?

Tetiber je aku rasa gatal jari nak watsap dia, nak tanya "akak ok ka Camilla jadi Queen of England, Nur Diana Petra jadi Queen of Kelantan?

No comments: