Monday, September 19, 2022

Me Me Monster Part 3

Tetiba ada dapat fren request yang rasa penulisnya pelik. Kebiasaanya kalau dapat fren request dari orang tak kenal memang saya decline je. Tapi yang ini sempatlah saya bertanya kawan-kawan yang merupakan mutual fren saya. Both yang saya tanya kata tak kenal pun minah/mamat pemuisi ni. Tapi derang accept je sebab derang orang business.

Ntah kenapa tah saya bersusah -payah kepochi tanya sana-sini tu tak tau le. Tapi sebab puisi ini yang pada saya annoyinglah.. 


Dia menulis tu macam dia nabilah pulak, saya rasalah. Saya tanya kawan. Kawan pun kata eh tak sukanya puisi ni, walau both of us rasa apa dia tulis tu betul. Masa saya suruh kawan baca, saya suruh juga kawan bayangkan bos kami. Puisi ni memang kena betul dengan dia. Paragraf 3 tu memang ngam pulak dengan kami. Berkat garangnya bos le team kami sekarang ni jadi team yang dicemburui semua. The best teamlah kengkununnya. Semua orang dok nak pinjam itula, inilah dari team kami. Team rujukan, geytuuuhhhh!!! 

Part last para tu yang kami rasa, eh eh minah, ka mamat ni cakap macam Rasul, je. Macam bagus jer dia ni. Hurmmm----Ala ghost writer je ni, kalau pempuan takkan dia tuleh macam tu lah. Ni mesti lelaki menyamar pempuan. Mesti dia tengah stress dengan perempuan yang out-spoken-tegas-garang gitu. Kalau dia perempuan dia mesti jenis yang penurut-penurut, jenis suka meroyan kat online "life is not fair/semua orang buli dia/kat opis ni dialah yang paling rajin tapi orang tak pandang/semua kije dia buat, orang lain tak buat kije/tak reti buat kije." Mesti dia tengah stress dengan bos dia yang garang dan tegas, suka kacau anak buah tak kira lepas opis hours pun dok mengacau jugak--- macam bos kamileerr he he he----

So penyudahnya saya decline je fren request dia ni. Walau saya rasa jugak, kesian minah/mamat ni.

No comments: