Sunday, September 18, 2022

Me Me Monster

Why monster lebih sesuai dengan saya. CUz I am a badass. Real bad. I am bad because of my faulty mouth (according to mom) Iyalah kan kecik-kecik dulu ada je sepupu yang kecik ati lah, itulah, inilah, ugut tak nak balik kampunglah because of me. Stress haku. Tisu sangatlah hati derang ni. Mudah sangat koyak. So susah-susah tak payahlah kita banyak bercakap, dan bercakap dengan orang yang hati kental saja. 

Tapi kat sekolah/kolej tu ramai aje yang nak kawan, sebab nak minta tolong buat homework. Cuma ai is tak friendlylah, lebih suka mind my own business. Kat kolej berkawan baik dengan ada satu minah weird ni. So lagilah saya jadi kera sumbang. Kat opis bila dah kije memang berhati-hati dalam bab pilih kawan sebab pernahla satu ketika kena serang kaw-kaw pasal kunun saya jatuhkan raputasi dia. Jatuh apa kebendanya dah memang itulah tahap kau. Tahap ticking auditor je. Bukan aku yang cakap tapi bos yang cakap. Jadi kau nak cakap kau yang terbaik juga tak dapat apa yang kau nak sangat selama ni sebab aku bawak mulut, itu terserah, kan.

Orang yang perasan ni tak payahlah kita sesak-sesakkan fikiran sangat. I am a monster, I am a bad ass. And nak kata I like monster tu idak gak, tapi lebih selesa begitu. Biarlah orang nak kata apa. Tapi ape ek yang derang kata. Aku tak tau. Tapi according to study, orang akan kata orang yang suka menyendiri ni psiko yang sedang merancang nak buat onar dan bebila masa je akan melaksanakan rancangan jahatnya itu. wow! how I like---Dahsyat jugak monster ni, kan?

But anyway who cares. Ni tengah busy nak tulis report ni. Aku ada apa-apa rancangan jahat ka? Jahat apa kebendanya. Mana ada. Cuma rancang nak bercuti panjang sikit ujung bulan ni dengan Busu aku dan anak dia. Saja melayan si Kakak OOTD di tempat menarik untuk konten media sosial dia. Budak muda la ni gitulah mereka, kita kena support content mereka. Pada aku content penting. Nak ketengahkan diri. La ni nak mintak kije bukanya senang macam dulu. Pesaingan sangat sengit. Kadang tu content di media sosial yang bagus boleh membantu peluang laluan kerjaya lebih cerah di dunia nyata.   


No comments: