Monday, September 19, 2022

Me Me Monster Part 2

Ok sambung sikit pasal rancangan semalam. Support anak buat konten pada kita memang tak jahat, tak bahaya pun. Tapi kalau ko jenis taksub mengurung anak dara kau kat rumah memang perbuatan saya ini sangat jahat. Mengajo anak jadi jahat-jadi agen setan Dajjal.

Lagi teruk kalau orang tu suffer some mental instability. Tapi jujur aku cakap orang-orang ni semua dengan kemajuan teknikal dan advancement in science and medical field, semua dah sihat. Kenapa aku kata dah sihat, sihat kau, lebih sihat dari aku sebab aku, Queen mati aku tak berkabung pun. Derang ni plak siap arah surau dan masjid turun bendera setengah tiang. Baik sangka betul mereka dengan bekas penjajah ni. Honestly aku ada still paranoidlah dengan barat-barat ni. As a muslim to me, no such thing as "if you can beat them, join them". Aku percaya yang "takkan redha yahudi dan nasrani dengan kamu, unless kamu mengikut jalan mereka"

Abeh tu yang melayan sangat anak buat konten tu dah kenapa? Itu terapi-minda dia je. Anak pempuan memang sikit payah. Kalau aku kurung nanti, dia stress, dia bikin benda mengarut, lagi susah, kan? hah gitu. Family aku bukanlah kaya, yang sampaikan tidur pun duit masuk ribu-riban, jadi kenalah kije. La ni nak kije, pesaingan memang sengit, memang kena ajar anak-anak kau gegedik sikit, expose sikit. 

Lagi pun Dajjal belum keluarlah. Masa dah bebetul keluar besok, masa tu memang patut kau tambat je. Tambat anak-bini kau kat tiang.

Dan aku rasa buat konten bukanlah mengikut jalan Yahudi dan Nasrani, pun. Itu jalan semua orang boleh jalan. Zaman dah orang kedepan guna teknologi IT untuk promote itu ini, takkan kau nak bergelap duduk dalam gua, kan. Ustaz, ustazah pun guna media sosial nak promote Islam, yang kau boleh nak tambat anak kau duduk dalam rumah je. Agak-agaklah, kan? Umpama kalau orang pertama buat highway, buat kereta, takkan kalau orang Islam buat benda yang sama, itu mengikut jalan Yahudi dan Nasrani? Eh nak paranoid, pun agak-agak jugalah kan?

No comments: