Monday, November 15, 2021

Balik-balik Minah ABIM tu jugak he he

 


 Tulah kan, tajuk Minah ABIM gambo Retis Popular ini tahun, ka minah ABIM yang saya dok umpat-umpat selama ni tu sebona ea Janna Nick he he

Bukan macam tu, ni nak cerita pasal saya mengorek sudut pandang si Minah tak lah jugak pasal Dak Janna, tapi apa pandangan dia pasal Dak Janna ni semacam mengambil peluang sakit bipolar untuk popular. Iyalah sepanjang tahun 2021 yang covid memanjang ni, apa cerita drama yang Dak Janna ni bikin, pun, kan. Tapi tetap mendapat undian tertinggi mengalahkan retis-retis lain.

Ok nak tau apa minah tu sakap? ---- dia petik dr pakar, tapi tak petik nama pun. Minah Abim Biasala nak tunjuk dia apa orang kata ek memahami tapi dalam pada tu tak setuju/meluat/menyampah dengan pendekatan Dak Janna ni, apa dia kata? saya screen shot jelah kan, senang gitu, korang baca korang nilailah sama ada penilaian saya tu betul, atau saya aje lelebih sebab perasaan menyampah, meluat kat geng usrah gegedik perasan Maszlee Mentot MAZA celupar deme tu wakil Kerajaan Imam Mahadi cawangan Asia Tenggara. Ok ini screen shotnya:-


Saya sebenarnya nak menganjing dia, tapi instead saya tulis "kan?" aje

Apalah yang mau saya anjingkan? Mari saya tulis di sini sahaja:-

"Cuba kau bayangkan eh kalau mental itu boleh meraih populariti, akk pi pinang abang Aszlan (my gay bff) kau, lepas tu dia stuju sebab kita nak komplot guna masalah mental akk (belakonlah suami misali, jaga bini bipolar sampai berjaya) untuk dia jadi popular lepas tu masuk politik, jadi PM, ko rasa??? Wah Malaysia dapat first non-Malay PM dan first lady mental. Ko rasa?" 

Tapi tulah tak sampai hati pulak,kan. Bukan saya takut dia ejek saya, sebab saya tau dia tau si Aszlan tu kalau digilap bebetul boleh jadi first non-Malay PM. Kita pulak ko rasa sebarang-sebarang mental ka. Kita tau le kita dah tua, dah nenek, tak cantik macam Dak Janna, tapi kengkawang kita plak sapa. Cuma kita tak macam kau, suka menunjuk-nujuk dalam FB sana. Nak kita tunjuk ka? eh tak payahla. Malasla nak copy paste perangai FB kamu urang tu. 

Lagi pun saya sekadar mau menganjing-anjing sahaja. Mengarutlah saya nak menggoda/merayu menjebakkan gay bff saya tu buat benda yang bukan-bukan. Kompemlah Daulah Islamiyahnya ke Laut Malaysian-Malaysia nanti jugak yang kamu orang dapat. Iyalah dah PMnya Non-Malay (gaylah pulak tu--aku ada madu belalai, kau he he he😀😎), First Ladynya mental, what do you expect, kan? ---Tapi kenapa saya jahat sangat, terobsess sangat dengan dak-dak pemuja Maszlee wakil Imam Mahdi cawangan Asia Tenggara ni? Mungkin seperti kata Fabienne Fredrickson "The things you are passionate about are not random, they are calling you".

Are they are calling me? Halusinasi jak tu,kan? Anyway I am a Malay, kalau betul they are calling me, pun walau saya tau Malay ni dah teruk, dan silap hari bulan boleh kecundang or lambat laun kecundang jua, dan saya mula meragui kata-kata Hang Tuah bahawa "takkan Melayu Hilang di Dunia" takkan le tergamak saya nak menyaut panggilan yang sebegitu,kan? Saya lebih rela dan bukan tak kisah sangat pun mati as a looser/Bangsa yang Hilang.

No comments: