Wednesday, November 17, 2021

Perompak---

Dah tau perompak kenapa sokong jugak. Sebab memang minat politik pun. Nak sokong parti Maszlee Mentot, Wakil Imam Mahadi Cawangan Asia Tenggara kita tak layak. Teruknya he he---Iya nak join deme kena kawan dengan Dr. Dr. Prof. Prof. kena baca buku ilmiah, sastera, sasterawan negara. Yang saya ni suka baca Muka Buku, masa sekolah suka baca majalah URTV, dah tetua la ni suka follow Kak KM anak seniwati Normah Damahuri, follow Bonda Rozita mak si Alif Syukri. Mana boleh masuk gue dengan geng-geng Cawangan Asia Tenggara, tu, kan?

Dulu suka gak baca buku sastera, tapi bila usia bertambah lebih suka baca buku pasal pemakanan, kesihatan, senam-senam dan follow Zin Zin yang ntah apa-apa tah tu. eh, Seronok, tau. Pulak tu bila dok follow-follow derang ni, hah turun le pulak berat badan. Dulu kalau jalan lama, diri lama kaki, lutut semua sakit-sakit, la ni tak tak sakit. Boleh turun naik tangga bukit taman blakang rumah pulak. Dulu nak naik tangga saya ok. Nak turun, menyenget macam ketam. Silap sengat lutut sakit. Gitulah.

Nikmat dapat bergerak tanpa sakit tu memang saya sangat hargai. Lagi satu bila dah tukar saiz M ni seronok bukan kepalang, lebih banyak baju kat soping tu boleh saya acu. Dah kalau kita happy dengan kehidupan sekarang, apa barang nak terhegeh-hegeh dengan kumpulan yang derang tak suka kita, kita pun lemas dengan derang, kan?

Kita buat cara kita ajelah.---apa nak sibuk hal orang. 

Berbalik pasal politik, parti perompak ni dia tak kisahlah pulak apa ko baca, apa ko follow, janji ko sokong. Akceli, masa derang berkuasa dulu tu derang sombong gak tu. Bila dah jatuh tergolek barulah derang main kaut aje apa ada. Tak kisahlah peminat tegar Kak KM, ka, Mak Bonda Rozita. Macam mana boleh tergeng ni, saya pun tak pasti. Kengkawan FBlah juga tu. Dari kawan online jadi kawan betul-betul, sampailah last-last merasa le pengalaman macam mana turun padang berkempen. eh seronok you. Tu le hat minah ABIM kat opis ni achik tak tengok pulak dia berkempen utk dak mentot dia.

Cara derang lain, cara kita lain. Cara kita cara bodoh-bodoh je, gi rumah-ke-rumah jumpa direct bakal voters. Sebena ea nak share gambar sikit tapi tunggula lain kali ek sebab nanti ada nak turun kempen lagi ni. Mana le tau Dak Intan Najwa follow bapak dia turun kempen. Iya bapak dak Intan dah stuju nak turun Bukit Katil besok.

Hari ni nak cerita pasal kempen Dak Dak ABIM Mentot. Tetiba tau tadi dia bermurah hati nak bagi saya tupperware suku-suku separuh. Alah saya memang dah ada dah satu, tapi saya rasa tak best. Best lagi bekas suku-suku separuh yang pakai buang tu. Macam mangkuk dia dalam sangat, pendek cakap tak bestlah makan dalam bekas tu. So, saya tak maulah. 

Dak ABIM Mentot tu memang saya marah pun dia, dia tetap gak nak berbaik-baik dengan saya, dan itiqomah berdakwahkan saya. Macam-macamlah dia share dalam group kerja tu. Yalah group kerja yang kami bertiga je tulah. Suruh baca Quranlah, tahajjudlah posa bla bla bla. sat na saya kongsi apa dia kongsi kat kita---

Kita tak de sakit tu oiii cik kak ooiii, kita sakit hati aje bila time banyak kije ko boleh cuti, ko boleh kata kau contact rapat Covid, BDR, lepas tu masa BDR ko boleh kau hantar apa-apa penyakit yang ko ada hidap ka? Kami tak de. Akak kalau sakit akk gi jumpa Dr dulu. Kalau wajah gelap akk pakai pencerah, mosturizer, serum---lelain senarai ko buat tu memang akak tak de alami,lah, kan. Ko hado ka. Kalau hado--pilah amalkan. Kami berdua ok-ok aje



Tak de angin tak de ribut tetiba share poster penyakit macam ni. Sapa tak hangin satu badan, kan?


Hah ni lagi satu poster bakau darah dia dok share-share. Kawan saya yang sorang lagi tu memanglah hantu manisan. Ko rasa apa perasaan dia bila baca benda-benda macam gini? Kut la kawan aku tak terasa, haku plak yang memang tak minat manisan, terasalahlah pulak.

Ok stop sini dulu doakan dak Intan turun Bukit Katil ek---ceh perasan, tak de maknanya dak Intan nak turun, kan? Kalu ada rejeki hakak lah tu.

No comments: