Monday, January 21, 2019

Mak Lampir2

Saya tetiba fefeeling nak cuba nasib jadi trooper Mak Lampir geng Kartel. Saya tanyalah kawan saya. Dia kata dari join Mak Lampir, lebih baik join dia. Dia geng PAS. Dia tak tau, tak percaya ka saya ini ABP (Asal Bukan PAS)?

Tak kisahlah dia dengan ke PASan dia. Ramai kawan-kawan saya yang PAS forever dan percaya Negara ini akan betul bila PAS memerintah. Tapi tu bila ya nak jadi betul ni. Kawan kofiden giler PRU akan datang, jadi juga tu nanti mereka memerintah. Tahun berapa ya... 2018, 2019, 2020, 2021, 2022. Kawan saya cakap PAS bekerjasama dengan BN. Dengan populariti Najib, mesti mereka akan menang.

Ini antara gossip tentang usaha dan harapan "PAS, BN bergabung meletopsss"
Tapi saya tak bolehlah join, walau saya tak ada masalah dengan BN. Kan sekarang ni kita kerajaan PH. Risiko tu jika penjawat awam macam saya ni ada hubungan dengan Pakatan Pembangkang. Kawan saya tu lainlah dia kije swasta.

Patutnya BN dan PAS ni dari dulu lagi dah berkerjasama. Semua kalut, semua masalah ni, bukan berpunca dari musuh luar, pun. Apa kau kata black hidden agenda? Jadi black black ni semua salah kaulah tu, kau bergaduh dua, heret penyokong sana, sini, Melayu pun berpecah. Dah nak masuk 9 bulan PH memerintah, apa ada benda baru untuk Melayu??? Atau kau rasa siok tak Melaysia baru. Saya ok je dengan Malaysia baru, ni. Liberal. Malaysia lama pun saya ok juga walau ada sikit rimaslah. Ala, ko nak masuk syurgakan kenalah berimas-rimasan di sini dulu. Dunia ini kan penjara. Mana ada penjara yang "cool".

Kena tunggu next PRU untuk dapat semula kuasa? Tak kisahlah apa yang baik untuk Melayu, Islam kita doa berjaya. Jangan besok naik, jadi macam Pakatan udahlah ya. Saya tak nak put high hope dengan gabungan baru ini. Takut nanti kecewa. Gitu.

Ok balik pula semula cerita berangan nak jadi trooper Mak Lampir ni tadi. Kawan saya ada kije KPKT. Saya tanya bule tak saya nak photo bomb dengan YB Zuraidah? Tak jawab. Gitula, macam saya meluatkan Maszlee kasut hitam, kawan income tax stress dengan Lim Guan Eng, agaknya dia pun sikit lebih kuranglah rasa tak siok sama itu YB dia.

Jadi saya pun berhentilah berangan nak photo bomb dengan YB. Kunun ni berangan nak berfoto sama YB dan tulis caption, Mak Lampir & Sang Gedembai bergabung, MALATOPPPSS!!! hihi.

Sapalah Sang Gedembai tu. Sayalah, tu. Macam mana saya dapat gelaran tu. Hurrmmm itu ada satu penulis bermukjizat, keturunan Raja Acheh + Nabi bagi sama saya. Iya tu kut dia ada mimpi agaknya saya bertuna-foto dengan YB Zuraida. Keturunan Nabi-nabi inikan mimpinya bersifat petunjuk lagi futuristik macam orang sekular punya Nostradamus sana.

ok pen-off dulu.

Saya dapat photo bomb cenggini pun jadi leerrr ya he he


No comments: