Tuesday, October 11, 2011

2012 dunia bakal kiamat?


Ni baru lepas jalan2 baca blog orang, bertemulah dengan video klip baru tu. Memang klakar dan seronok. Lagu wonder girl Nobody but You.

Iyalah memang kita tau ramai gak kita yang want nobody but you aje. Tapi takdir setakat hari ni, “you” masih  tak dapat jadi PM. Ntah kenapa ya, konspirasi dajjal Al Masih? Memanglah Dajjal yang diceritakan pada kita memang licik dan tak mampu kita nak menahan serangan Dajjal melainkan dengan pertolongan Allah.

Ada juga orang ramal kalu kali ni “you” kalah lagi, kita bakal pupus. Mungkin  Betullah tu, Nostradamus pun kata dunia akan kiamat pada 2012.  Kita tunggu ajelah 2012 dengan mengikut pesanan sahabat Nabi kita ini “ berkerjalah kamu seolah kamu hidup 1000 tahun lagi, beribadatlah kamu seolah kamu mati esok”

‘****

“You” kata lagi yang PM yang ada overstated income for next year. Kalu overstated memang “kiamat”lah pada PM. Memang 2012 kalau dunia tak kiamat pun, yang pasti salah kerjaya politik salah sorang dari mereka akan kiamat.  Yang sorang tu kiamat sebab tak pandai bikin bajet, (masuk Jun, kalau LHDN tak dapat kutip apa yang team bajet PM dan forcast, siaplah PM, alamat jadi macam PM yang sebelum tulah jawabnya...ditekan, dipaksa undur diri, salah buat bajet bukan main2 oohhh. "You" dah cakap PM salah, tapi "you" tunggulah sampai Jun, janganlah sabo kesukaan kami yang nak dapat kenaikkan gaji ni. Biarlah bajet yang dibentangkan lulus, tulus, mulus aje semua angkat tangan OK, biar cepat boleh bikin waran Am 2012) yang sorang lagi sebab masuk Sungai Buluh.

Kerjaya politik siapakah bakal kiamat, ataupun kedua-dua sekalinya kiamat, kita tunggu ajelah.

No comments: