Tuesday, January 18, 2011

Suka Tenang

Lelaki kalau kena serang dengan perempuan kaki kacau (what I mean is lelaki yang memang benar lelaki dan gentlemanlahkan, bukan lelaki yang dia sendiri pun minta dibela kekasih tak kira sama jantina atau berlainan jantina) dia akan back off. Back off sebab dia sendiri akan rasa ngeri dan turut malu sama jika semua yang sepatutnya kekal sulit terlondeh sana-sini. Lebih-lebih lagi kalau usia sudah meningkat, jika terlondeh, nampak hodoh, melainkan kamu itu benar-benar kaya boleh bikin body lift. Orang bikin facelift, anda bikin the whole body lift and botox.

PAS sudah pun meletakkan calon wanita pada PRK Tenang. BN ada calon wanita juga. Seorang graduan dari UKM yang berkecimpung dalam bidang perniagaan kunun katanyalah. Kita memang suka nak tengok perempuan lawan perempuan. Adakah wanita UMNO ini juga sama feel macam SETPOL Menteri Besar Selangor. Jika benar, wah ia akan menjadi gelanggang hiburan yang terhangat dalam abad melania ini.

Jika tidak pula, ia akan sedikit sebanyak mengangkat persepsi negetif masyarakat terhadap golongan Andalusia, anak dara tua seperti kami. Memang saya akui sebab utama perempuan akan jadi desperado mengharap diri dibela lelaki walau cukup serba-serbi bukan sangat dengan gelaran anak dara tua itu, tapi lebih kepada takut dirinya jadi seorang manusia yang orang puteh kata “a pain in an oppps” Mulut macam %*(@_@ ayam, lebih kuah dari sudu, tapi idakla cantik sangat, perfect sangat pun outputnya. Ala kalau badan dah tua, kalau dulu umur 18, 20 tahun rajin masak, masak sedap, rajin berkemas ish I tell u dah umur macam I ni, masak pun malas tau! Kalau banyak duit tu rasa hari-hari nak pigi facial massage, swimming, memanjakan badanlah gitu. Kita tenaga dah kurang, kita memang bencilah nak penat-penat busuk-busuk main dengan makanan masak-masak ni. Gitula gamaknya bila umur dah meningkat, nak masak apa pun sumer dah tak jadi.

Tapi umur 36 itu belumlah kurang, susut sangat tenaga kami ini, masih boleh memberi khidmat dengan baik. Kalau lebih kederat empat kerat dari air liur, kenapa tak diletakkan perempuan lawan perempuan aje. Kita nak tengok juga, mulut sapa lebih lancang. Mulut sapa yang lebih bijak menyelak isu-isu hangat lagi tertutup lagi sensasi. Biasa orang banyak kerja dari cakap ini mereka memang tak berani lancang-lancang sangat sebab takut cakap tak serupa bikin maluuuu oooohhhh. Anda mungkin berpersepsikan yang successful business itu perlu pandai cakap. If you think so, you’re taklah 100% betul, sebab kejayaan sesuatu business itu juga bergantung kepada perancangan yang baik dan teliti. Bermakna ada juga business people yang berjaya terdiri dari mereka yang lebih banyak memerhati, memikir dari bercakap. Contoh yang paling nyata ialah Tun Daim. Sehingga orang bikin buku bertajuk Daim yang diam.

Kita tak kenal lagi calon BN, kita suka juga nak kenal dia kalau dia jenis yang peramah, merendah diri namum ada track record yang baik dalam bidang perniagaan dengan menjana keuntungan yang baik dan dapat memberikan peluang pekerjaan pada orang lain. Now adays an independent savvy voter like me don’t really see how eloquent you are on humiliating your opponent, but how creative you are on bringing job opportunity to your people. We do want to solve our problem by our own. Wouldn’t it good to send you children to university with you own hard earn pocket money?

Like I said earlier, if calon perempuan mulutnya macam siyal, calon macam Mat Sabu aje yang boleh pin her down dan bikin senjata makan tuan. And off course we don’t know yet mulut cikgu Mala macam mana. Saya cuma borong sakan menyamakan Cikgu Mala dengan SETPOL MB Selangor dan juga anak puteri Anwar Ibrahim yang ntahlah pandai berdrama dan perpuisi, bermadah pujangga???, cuma belum pandai main drama macam Neng Yatimah aje. Saya suka juga kalau saya silap, Cikgu Mala idaklah begitu, lain dari yang seperti yang kita dah ada pada hari ini.

No comments: