Sunday, January 9, 2011

Tenang-Tenang aje.

Menarik, menarik, menarik sebab khabar blog kata PAS nak letak calon pempuan dalam PRK Tenang, sementara BN tak tau mana satu nak pilih antara lelaki atau pun anak dara terlebih umur. Walau masih puteri, rasa musti dah masuk zon terlebih umur tu sebab dah jadi ushawan pulak tu.

Tentulah saya suka nak tengok Cikgu Maktab lawan usahawan anak dara terlebih umur, sebab kita dah tengok anak dara terlebih umur setpol Menteri Besar Selangor, kepingin nak tengok BN pula. Ya ya ya dulu kita ada Menteri solo terlebih umur, itu dulu. Adakah yang ini yang sapa namanye ek, Haslina??? Ka gitulah namanya, ada itu macam punya aura…rambut pendek, gitu-gitulah. Tapi kenapa ek saya membayangkan dia macam Lecturer Entrepreneur saya (lulusan Amerika)… tot tet tot tet tot tet tapi friendly ataupun lecturer financial accounting 1 saya(graduan UKM), pot pet pot pet pot pet tapi klakar.

Tapi mak oiii mintak simpang selilisih malaikat 44 kalu dia macam Lecturer Business Maths saya (UM’s grad) yang tot tet tot teeettt tot tetnya halmak bisa bikin kamu rasa mau terjun tingkap aje (tingkap tinggat 1, ground floor jah). Satu hal si BN ini ada brani ka mau letak anak dara terlebih umur dalam orang dah takut-takut gejala anak dara tua gara-gara Setpol Menteri besar Selangor tu??? Memang scaryla u, bukan stakat lebih kuah dari sudu jah, lebih dari itu…nak tau lebih lanjut korang rajin2 lah jengok blog satu mak janda seksi pro establishment. Saya tengok blog dia haje. Ntah iye ntah tidak, benar bagai di papar itu indaklah saya ada kepakaran menyelidiknya. Remember previous allegation pasal saya stalk sorang mamat calon menantu anak buah Haji Hadi Awang, ganu kite pun tak settle lagi, jadi memang saya tak brani berlama-lamaan dalam blog orang(kecualilah kalu kita memang sedia maklum blog tersebut memang ada ciri-ciri e-Commerce atau memang tuan blog punya mencari rating dalam blogsfere ini) atau lelebih dalam menyelidik/menjejak blogger-blogger kesukaan saya sampai ke dunia real. Masih dalam probation orang kata tu. Stalking is a serious offense under criminal law ye adik adik, kanun kesiksaan??? Den idakle blajar law tinggi sampai ke situ. Blajar kulit2 yang superficial jah. Dah keluar topiklah pula cerita pasal diri sendirilah pula.

Ok berbalik pasa PRK Tenang, memang bagus kalu dapat Usahawan Graduan UKM tu bertanding. Kalau dia sebagus lecturer-lecturer kesukaan kita orang dapatlah kurang sikit rasa gundah orang-orang intelek sana dengan kami. Kalu dia macam si Faekah tu….cepat-cepatlah korang gegar-gegar Parlimen bikin apa-apa akta yang patutlah. However, saya percaya BN tidak dalam mood nak bereksperimen-eksperimen nih dan akan play safe dengan meletakkan calon lelaki. Ada lelaki, letak pempuan memanglah orang akan fikir ada something wrong with BN. Nothing's wrong with BN, tapi orang, ops saya akan kata, jantan BN pun dah dapat penyakit malas juga ka?

No comments: