Sunday, August 13, 2023

SENJATA TAK TERBILANG

Ada orang cakap politik sekarang ni dia dinamik, tak semistinya yang menang besar tu nanti boleh jadi besar dan yang dah nak nyanwa ikan kan terus melopkop mampus terus. Aku setuju jugak tu. Tapi macam aku nak meramal yang nyawa-nyawa ikan walau tak melokop, akn terus nyawa-nyawa gitulah pada masa akan datang. Aku ramalkan PMX akan kekal PM buat paling kurang pun untuk 2 penggal lagi. Lebih itu bonuslah. Kenapa aku cakap macam tu?

Aku ramal, dengan pengetahuan aku, PAS ni derang licik. Aku nampak gini, nanti PRU akan datang nanti, pattern dia still macam ginilah, PN akan kuasa undi Melayu, dan UMNO pasti akan langsung ditolak pengundi Melayu. Sebab kebiasaanya yang memerintah tu akan nampak teruk. Yang membangkang, walau sebelum ni memang Raja Sakau akan nampak macam Pejuang Rakyat. Nanti bila habis-habis undi, keadaan jadi macam hari itu jugak. Masa ni aku rasa PAS dan tak berapa nak herankan Tan Sri Muhyiddin Yassin, aku rasa Bang Non pun licik juga tu, dalam diam dia akan make the move "ciom molot dengan PAS" for the future.kan? PAS kena realistik mereka tak boleh kuasa Malaysia hanya dengan sokongan blok Sabah, Sarawak saja, mau tak mau PAS perlu akur, Malaysia ni ada Cina, ada India. Dan aku rasa, orang Cina India sini ramai macam aku jugak. Kami nak hidup aman damai je, tak suka gaduh-gaduh. 

Both Haji Hadi dengan Bang Non boleh berbaik dan berkawan, dan Haji Hadi memang dah biasa dengan DAP, alangkan Kit Siang yang agak extream pun PAS boleh kerjasama satu masa dulu, inikan pula Anthony Loke yang lebih lunak. Ini ramalan aku aje. Tak semistinya aku betul. Suka-suka meramal, kan Salah ke? Aku ada nampaklah dalam FYP aku naik ada sapa tah poster boy PN yang hensem. PAS pun ada naikkan poster boy dia kat Astro Awani hari tu. Budak Poster Boy PAS memang ramai yang terkujat-kujat naik pengsan memuji itu, ini. PAS dah ada KUDA baru. Apa pendapat aku dengan Poster-poster boy ini. Ntah. Malas nak kaji sebab aku rasa dua orang ni bukan lawan/level Bang Non. Bang Non still level-level Tan Sri Muhyidin dengan TUN atau Najib. Level-level poster boy ni nantilah dulu, paling cepat pun lepas PRU16. PRU 17 ke, kan? Itu pun kita tak pasti sangat pun. Poltik ni dia boleh macam-macam.

How about KJ dengan Saharil budak Alor Gajah tu? Kesian derang, kan? Kalau contoh PRU16 nanti PAS ciom molot dengan PH untuk bentuk gomen, dan tetibeer atas desakan PAS, Bang Non terpaksa sembeleh kawan sendiri dengan bukak Kertas LCS, Ada kemungkinan apa yang derang gelar geng Broker akan diampunkan dan diterima kembali pada UMNO.

Tapi macam aku cakaplah nama-nama yang aku sebut ni semua geng-sakau duit rakyat utnuk political milage. so nak dapat gomen bersih tu ada payahlah sikit. Gandingan PAS-Bang Non memang nampak bersih, tapi itulah derang ini pandai ke idak? Bijak, tapi macam tak berapa pandai. Thinker /architect/ MASON level-level TUN M dan TUN R tu, macam tak nampak bayang dia. Aku tak berani nak sebut nama Najib, sebab aku takut jadi macam TUN, dok rindu-rindu TUN M, bila TUN M naik, hadooiii, mak aii lagi bengong jadinya Malaysia ni satu ketika dulu.

Honestly, bila lagi dah 10 tahun nak pencen ni aku tak fikir sangat hal ni sangat pun. Aku rasa tak de bayang ka, ada bayang ka, semua ALLAH dan atur. So kita chill-chill aje. Jaga makan, jaga kesihatan be bappy dan jangan sampai hilang focus akan tujuan kita di sini. Fokus kita nak nyembah Tuhan, kan. Ni yang mengarut pasal politik pun aku dah tak tau dah kenapa tah ni.

No comments: