Tuesday, March 29, 2022

Laila Sari---

Masa perang berebut jantan online, memang saya kalah teruk. Patah riuk-koyak dikerjakan peminat BF saya tu. Tapi he remain my BF, best friend. Bubuh BFF la eh. Peminat BFF saya ni memang gila, ada yan main kasar, sanggup menyamar pulak sebagai saya memaki-hamun kawan-kawan lelaki dia yang lain. Derang ni semua blogger yang kira ada pengikut dan peminatlah. Saya ni ntah-sapa-je-tah. Peminat pun tak ada. bertubi-tubilah kena serang bagai,kan? 

So, each time saya rasa down, membaca kata nista, saya fikir, 'eh aku,kan Laila Sari'--- and until today pun Laila-Sari seumpama tangkal buat saya, bila saya ditolak dan dikeji. Terbaru ini, tahun lepas tulahkan, yang saya dari Cemerlang dapat antara yang tercorot tu. Alah pasal bos saya tulah yang burnt out mangkali, tak boleh juggle life antara kerjaya dan rumah tangga bila kerja dari rumah. Bos saya tu pun kalau tak kerja dari rumah pun memang banyak cenekel sikit. he he he---2020 bergaduh dengan staff/penolong kanan dia, 2021, bila kami semua malas nak gaduh, dia pulak buat hal yang akhirnya jadi benda yang sangat tidak enak, pada semua orang sampai 2022 ni, kami semua tinggalkan dia. he he---

Biasalah bila ko diam, bos pulak kemain lagi. Ditulis-tulisnya kami begitu-begini. Tapi kami semua anugerah cemerlang, so memang dia cari pasal. Itu yang kena siasat tu. Bila kena siasat kami sepakat, cakap tak tahu je. Saya kena lebih sebab saya isi borang tukar. Saya cakap saya faham kalau kena balun, malas nak gaduh. So, kira dia menanglah,kan. Cuma kena tukar jelah. Kena tukar fine, tapi dijaja-jaja kunun pertukaran tu untuk memantapkan unit sedia ada. Itu saya memang tak boleh terima, tapi kena terima. Rasa malu kat unit baru pun ada. Masa tu moral memang down gila.

Bila down, saya ingat Laila-Sari. Kita seru-roh dia. fuh tak ke dah macam ahli-sihir aje lagaknya itu. Udahlah pengarang Laila tu dikata-kata orang yang ada black hidden agenda. Hurm, bukan kaleng-kaleng jampi dia, kan. Laila ke udara pada tahun 2009 ka 2008, la ni dah 2022---dah berbelas tahun tu, berlalu, kan? Tapi masih berkesan tangkal tu.

Honestly bila memalam ada budak tu tanya khabar, saya ok ka tidak? Wat do you mean "I am not ok" owh lupa--- "dia tak tau saya ada alter-ego, Laila Sari" nak pendek cerita saya terover malam tu sebab marah. The next 2, 3 hari lepas tu he he the magic happend. Karma yang dibuat macam karma? I don't know. Kau pakai tangkal illluminati,kan. Mana mungkin mukjizat, or kifarah? To me it is just a coinciden je, kebetulan. 

Kebetulan sangat, memang hujung tahun ada appraisal, awal tahun ada tukar sana-sani, kebetulan, semua yang tersakit dengan bos sengal tak reti WFH, ditukarkan, diluluskan cuti tanpa gaji, mengasuh anak OKU beliau. Budak baru yang dikata dibawa masuk menggantikan saya untuk menguatkan team, isi borang tukar. Dah kenapa? Aik, kata bagus sangat, tak sampai 2 bulan dah mintak tukar? Lepas tu tanya pulak 'am ai ok or not' off coursele dear, ai is ok, sebab ai masuk team bodoh-bodoh je, bukan ka naratifnya ai kena tendang team elit masuk team sesuam kuku sebab tak pandai macam you". Offcourse la ai is ok, sebab team sekarang team bodo-bodo. Apa punya soklan, lah, kan?

Gitu---

Laila-sari ni sapa? Puteri Bunian he he --- hadoiiii! 

No comments: