Monday, March 28, 2022

Acik KekWat Tersakiti???

Apa kebenda yang menyakitkan acik Kekwat ni? Bebudak muda bertiktok, acik tua tak sedo diri pun betik-tok juga? Selebriti jamu jual jamu ka jual Tek dan Puki? owh memang tidaklah. Acik kekwat ni liberal ka? Kalau kau nak kata macam tu acik nak kata tak betul pun tak reti. Dia complicated nak di terangkan. So, kalau ko kata acik liberal acik ok jak. Tapi kalau kenal off-line, acik ni konsevertiflah. Bebudak opis ni mana berani derang nak buat perangan lepas-laku depan acik ni, kan? Tak berani derang.

Yang acik bengangan bebudak usrah yang nak menyeru arah kebaikkan, nak bawa pulang kawan-kawan yang dah menyimpang ke Jalan yang benar, dia pun ntah apa-apa tah tu. Alah, macam minah ABIM masjid Putra kat opis ni yang gigih berperang pena online dengan puak-puak bapuk sana. 

Akceli memang dah tak nak cerita dah. Kan dah kabo hari tu acik dah tukar, tak duduk se unit lagi dengan dia. Terbaru, dia pulak kena balik HQ sebab lama beno dia di KPM ni. Tapi ni nak cerita ni, tetiba dia cakap dia nak ikut saya pegi beriadah. Hari tu kalau ajak semua tak nak, hari lepas nak follow pulak. Memula saya fikir "aik, ko dah gibab nak bawa mamat gay kembali perkasa, ka? Mau menghapus jejak langkah kenangan bersamamu(bff gay ku) dengan beridah-beraktiviti sihatkan badan" Tapi fikir balik saja kut nak togede-gede nak ingatkan tanggung jawab bernahi-mungkar, memerang so and so bla-bla-bla tak pernah saya ambik pusing, baik aku jalan sorang-sorang(ini paranoid, saya), (mungkin dia ikhlas nak menyihatkan tubuhnya dengan beriadah bersama, tapi saya kalu boleh x nak tengok muka dia sebb she make me feel guilty for not meroyan sama memaki/hamun-berdialog-kasi kaunseling sikit pada mamat-mamat yang dah sesat jauh tu-eh tak kose aku) jadinya saya diam je.---

Berbalik pasal liberal ka konsevertif ka saya ni. Secara lahiriah, memang saya ni pesona yang budak waima pakcik acah-acah liberal-indie boleh lari-lintang pukanglah kalau tengok saya. Gerun derang. Ini perasan ka apa,ini? Ntah. Rasa memang tak perasan pun, Tapi betul. Apa benda watak jahatlah derang tak pernah tulis, lukis pasal saya, ( Ini semua pasal tak terima tawaran jawatan Pengarah Unit Maki-Hamun Jabatan Netizen negara ni) tapi ada pernah saya balas? Tidak sama sekali. Tu kalau tetiberlah saya diberikan tuhan ILHAM mengibliskan Alicia Amin-BCL dan memalaikatkan Aisyah bini Ustaz Mahadi Drama Nur, memang derang suka, tertunggu-tunggu, ternanti-nanti. 

Tapi tulah saya tak reti dan tak pernah dapat apa-apa idea pasal tu, sebab hati saya condong simpati pada Alicia Amin-BCL. Sekeliling saya, jiran memang ada Aisyah, ada sesikit BCL, family saya (infact mak saya) lebih selesa dengan yang hat sesikit BCL tu. Ini memang cerita betul, sebelah kiri Aisyah, sebelah kanan BCL. Dulu memula berjiran memang mak selalu melangok belah Aisyah Nur, tapi ada satu insiden yang tak payahlah saya cerita, yang kami pun tak nak siasat-siasat sangat, (kita pun tak tau, macam mana nak cerita,kan) Tetiba mak tak lagi melangok ke kiri. Hari-hari mak akan habiskan ke kanan. Adik sepupu saya pun lebih ke kanan, sebab situ ramai saing dia. Budak-budak sekolah KV.  So mereka rapat antara satu sama lain. 

Belah kiri ustazah, astizah belaka, jadi macam tak boleh masuk gitu. Derang tengok adik-adik aku, dengan jenjiran gegedik, melaram, merambu sana sini, sure meluat punya tu he he----Yang situa bangka ni pun 2x5 juga suka menebeng kat belah kanan tu dah kenapa? Memang dah termasuk perangkap duniawilah tu. Sesama gegedik buat konten, dari still picture ke bidio, la ni ko tengoklah sikit hari aku nak upload tik-tok pulak he he he---

Hati saya lebih kesian kat ALicia-BCL ni bermula dari pengalaman sakit yang panjang, jadi ceria dan berbunga pun sebab orang-orang yang kita nampak memang tak de can cium bau syurga ni. Saya sangat-sangat tersentuh, bila Allah temukan saya dengan sorang hakak ting-tong-kaki make-up ni yang sanggup datang dari jauh, menziarahi saya yang sedang sakit. Benda pertama dia bikin, dia bawak saya pergi salon rambut. The rest is historylah. 

La ni bila saya dah ada duit lebih sikit, aku plak ngajo makcik aku yang stress pi urutlah, salon rambut bagai. Nak bawak mak pegi situ, ada yang kena balun karang. Ntah tak ajak lagi, cuba ajak, mana tau dia suka. Tapi kalau urut memang dia tak maulah. Saya je yang boleh urut dia, orang lain urut semua sakit. Kalau saya urut, dia berani suruh berhenti sana-sini, kalau orang yang mengurut, tak berani plak dia, Itu pasal tak boleh bawak dia pergi urut he he he--

Dulu tu,kan kalau sakit suruh mengaji, sembahyang doa, aish aku rasa makin sakit dan sedih. Hah kau bila pegi spa-spa ni, segar badan. Kena sauna, peluh jahat semua keluar, tidor pun lena, Automatik badan jadi lebih segar dan kita pun kurang murung--- lelama murung pun beransur pergi sedikit demi sedikit. Lepas tu tak payah ceritalah he he heeee---- happy-happy aje. Bila online berebut jantan, dan kalah ada "abang angkat" besar kaver, siap buat drama khas untuk saya. Liana Jasmey yang berlakun drama tu. Mulalah prasan, kalau aku kurus dan muda mesti comel, macam Liana, kan? Kau gaduh dalam internet je, orang tu buatkan kau drama masuk TV, tapi idaklah dapat saya viralkan cerita tu sebab bergaduh pun dengan orang yang tak viral gak, kecoh bergocoh among them yang adalah ciput-ciput saja, market value kalau ukur like/follower tu kira sesuam kuku je---

Owh lupa nak cakap "bang besar" di kata-kata sebagai orang jahat yang ada black hidden agenda. Lantak kau le agenda apa aku tak tau. Yang aku tahu aku sangat happy dan gembira dengan Drama Laila Sari tu. So apa-apa imej, tulisan/lukisan hodoh kunun ditujukan untuk saya memang tak berkudis langsung. Memula ja saya nangis, lepas tu eh tak kose aku nak nangesnya lah---

off sat bos dah panggil bagi kije ni he he. Dah 9.30 rupenya hiks

On sambung balik----jejaka yang saya rebut-rebutkan tu opkosle tak semenggah juga---ahli maksiat akui dia. Ada ustaz, ahli maksiat juga yang aku pandang, yang aku dok tergila-gila. Padan muka kena kerenyam dengan sekian banyak peminat dia yang obsesskan dirinya. Tulahkan mujur ada "abang-besar" nukil Laila Sari buat saya.

No comments: