Monday, September 13, 2021

Apa goal korang dalam hidup? Tak moh ada haters? Be realisticlah kan, mana ada orang tu semua orang suka, Nabi pun ada musuh. Saya rasa dia gini, lagi ramai orang sayang kau lagi ramailah orang benci, kan. Orang biasa-biasa macam kita, kecik-kecik level-level melukut ni aje kuranglah orang benci

Kalau tak nak ada haters duduk aje dalam gua, dalam hutan, tak yah jumpa orang langsung. Barulah tak de haters. So, pada yang rasa diri dia tu banyak sangat haters---senang aje nak deal dengan mereka-mereka ni dengar cakap abang hensem kita ni. Wuish----saya tak suka mamat ni, tapi saya minat gileeerrr ada satu watak lakonan dia John Wick. Ala watak fiksyen jeeerrr, tu. 

Kalau dok fikir-fikir nape ee dia benci Ai, buang masa jeeerrr,kan. Kau pun bukan perfect pun, jauh sekali malaikat jelmaan manusia. Especially saya memang banyak sangat kurang diri. seMelukut saya yang kecik ni pun ada orang benci sangat sampai gigih dia melukiskan saya sebagai begini. Memula tu pening gak dok fikir apalah salah aku pada dia ni,kan? 


Tapi benda dia lukis ni rasa macam sajak jugalah dengan aku. Especially bab mulut tu. Mulut orang perempuan yang suka bercakap. Dahlah suka bercakap, tak cantik pulak, memang macam gitulah gamaknya rupa kita dia mata dia,kan? Yang bab jari-jari tu, ntah, especially yang pisau tu, ntah. Ada ke mencucuk, menggigit bagai? Mungkin kut. Dulu-dululah dok dalam opis, dok dalam kelas mungkin ada tercucuk, tersepek orang. Kalau dalam kelas memang kompen dulu pernah gulingkan pensyarah sendiri dari kelas he he---lepas minah tu terguling, kawan-kawan angkat pulak jadi Class Rep hadoooiiii---what a character lah Mardhiah ni,kan. Nasib baiklah Allah bagi dia sakit gila masa dia awal 20 an dulu. Kalau tak, hari ni jadi ketua Jabatan, ntah macam mana ropenya dia,kan? Ntah konspirasi pejabat apalah yang dia dah buat,kan? Syukur dapat sakit, dapat peringatan awal, dapat lebih berhati-hati dalam setiap tindakan. Itu pun hurrmmm kije kicik-kicik ni pun ada orang tak tahan juga dengan saya ni, sampai tulis masssage berjela-jela tak puas hati. 

Itulah tu, azam tahun 2021 ni nak kurangkan bercakap, bercerita. Infact, dah pasang azam ni sejak remaja lagi dah. Bukan tak mau semua orang suka, bukan, kita tak nak kecoh-kecoh, gaduh-gaduh, tu jer. Letihlah. Dah tua, dah tak larat.

Ok berbalik pasal azam. Itu satu azam tak berjaya-jaya. Satu azam yang besar. Lebih besar dari cita-cita YB Khairy Jamaluddin nak jadi PM before umur 40 he he--- tak pe yang penting cuba. Dah melepasi umur 40, waima besok nak mati pun saya tak mau putus asa dari mencuba. Saya tengah rangka strategi, bercakap benda yang positif aje. Elakkan diri seboleh mungkin dari mengumpat. 

Wish me luck, and berjaya hokeyyy----

No comments: